مشارکت ۱۱۷۶ پایگاه مقاومت در رزمایش کمک مومنانه سپاه کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: رزمایش «کمک مومنانه» از روز شنبه در سطح ۱۰۹ حوزه مقاومت و یک‌هزار و ۱۷۶ پایگاه مقاومت در استان کردستان شروع شده است.
کد خبر: ۳۹۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ - 13April 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار سیدصادق حسینی در جلسه هماهنگی رزمایش «کمک مومنانه» که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و برخی از مدیران کل ادارات در ستاد سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم به لطف و کرم خدا و همدلی و همراهی مردم هرچه زودتر شر این ویروس منحوس و نامبارک از جامعه بشریت کنده شود.

وی افزود: حضرت آقا در روز پنج‌شنبه نیمه شعبان در نطق تلویزیونی که مستقیما با ملت شریف ایران داشتند موضوعات مهمی را مطرح کردند که بخش عمده این بیانات مربوط به ویروس کرونا و مشکلات ناشی از این ویروس بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: عدالت، مواسات، برادری، برابری و کمک و همدلی مردم و دولت در این شرایط بود که خوشبختانه تا این لحظه نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

سردار حسینی ضمن تقدیر از تلاش‌های متولیان دولت به ویژه در حوزه بهداشت درمان در ارائه خدمات در این روزهای کرونایی در استان، عنوان کرد: مسوولان تا این لحظه در کنار مردم بوده و خدمات خوبی برای مقابله با این ویروس کرونا و قطع زنجیره آن در استان انجام داده‌اند.

وی اذعان کرد: سپاه پاسداران نیز روز جمعه پیرو منویات مقام معظم رهبری تصمیم گرفت یک اقدام سراسری با عنوان رزمایش سراسری«کمک مومنانه» را انجام دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند "عده‌ای در این جامعه وجود دارند که شرایط زندگیشان در این شرایط و اوضاع به سختی در گذران است و نمی‌توانند زندگی عادی خود را اداره کنند و در نقطه مقابل مردمی هم هستند که توانایی بیشتری دارند و دستشان باز است امید داریم در این زمینه فعالیت وسیعی را شروع کنند".

حسینی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین در بیاناتشان فرمودند "ماه رمضان در پیش است، خوب است رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک همدلانه به نیازمندان و فقرا اتفاق بیفتد که اگر بشود، خاطره خوشی را در اذهان به یادگار خواهد گذاشت".

وی خاطرنشان کرد: سپاه بر همین اساس و در راستای تحقق منویات رهبری تصمیم گرفت رزمایش بزرگی را با محوریت پایگاه‌های و حوزه‌های بسیج با عنوان «کمک مومنانه» ترتیب دهد که سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز از روز شنبه این موضوع کمک مومنانه را در سطح 109 حوزه مقاومت و یک‌هزار و 176 پایگاه مقاومت شروع کرده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: این جلسه با هماهنگی نماینده ولی فقیه در راستای ایجاد همراهی و هماهنگی بیشتر در بین دستگاه‌های مختلف به منظور عملیاتی‌شدن هرچه بیشتر منویات مقام معظم رهبری در قالب این طرح برگزار شده است.

سردار حسینی تصریح کرد: برای دستیایی به اهداف و برنامه‌ها در این طرح باید از تمام ظرفیت‌ها و توان بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد، ظرفیت بسیار ارزشمند و تاثیرگذار ائمه جمعه و جماعت، هیت‌های مذهبی، اصناف و خیرین و غیره استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر بخش‌های مختلف در حوزه کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند که ایجاد همبستگی بین این گروه‌ها می‌تواند در مدیریت بهینه و رساندن کمک به دست اقشار نیازمند و تمام آسیب‌دیدگان شیوع این ویروس کمک کند.

وی با بیان اینکه پراکندگی کارها موجب می‌شود چندین نوبت کمک به یک منطقه صورت بگیرد و به نقطه دیگری با وجود نیاز اساسی بی‌توجهی شود، اذعان داشت: برگزای نشست‌ها می‌تواند ضمن ایجاد تعامل و همدلی نقاط هدف بهتر شناسایی و کمک‌ها هدفمندتر توزیع شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اضافه کرد: رزمایش «کمک‌ مومنانه» قرار است تا پایان ماه رمضان ادامه داشته باشد و در ادامه نیز با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم باشد تصمیمات برای ادامه و قطع آن گرفته خواهد شد.

سردار حسینی گفت: جامعه هدف سپاه در این طرح تمام اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر هستند که به خاطر شرایط کنونی کشور دچار مشکل شده‌ و نیاز به کمک دارند.

وی اذعان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در هر محل و منطقه‌ای در همان نقطه در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس افزود: امیدواریم با تلاش و همبستگی که ایجاد شده تا پایان ماه مبارک رمضان شاهد ریشه‌کنی کرونا ویروس در کشور باشیم.

به گفته سردار حسینی، سپاه در این طرح تمام ظرفیت‌های خود را جلو آورده و پرسنل هم چند روز از حقوق خود را به این طرح اختصاص داده‌اند.

وی عملکرد کشور در مقابله با ویروس کرونا را در حد بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: کار در بخش‌های مختلف در کردستان به درستی و با رعایت اصول ارزشی در حال انجام است و به لحاظ عملکردی بسیار موفق و قابل قبول جلو رفته‌ایم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان سخنانش از تلاش‌های اصحاب رسانه هم در شرایط کنونی تقدیر کرد و گفت: حقیقتا همه کار کردند و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را جلو آورده در سطح قابل قبولی تلاش کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها