فرمانده نزاجا در نشست خبری عنوان کرد؛

تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش آمریکا/ آمادگی ارتش برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به سایر کشور‌ها

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز تمام دغدغه نیروهای مسلح کشورمان ارائه خدمات به بیماران کرونایی است، گفت: آمادگی داریم که تجارب خود در مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهیم.
کد خبر: ۳۹۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 14April 2020

تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش آمریکا/ آمادگی ارتش برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به سایر کشور‌هابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ماه فروردین و اوایل اردیبهشت سالروز شهادت جمعی از شهدای مدافع حرم نیروی زمینی است، اظهار داشت: روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت چهار شهید مدافع حرم نیروی زمینی در کشور سوریه است؛ همچنین سوم اردیبهشت سالروز شهادت اولین شهید ترور ارتش، شهید سپهبد «قرنی» است.

وی ادامه داد: ر‌وز ۲۹ فروردین روز قهرمانی‌های نیروی زمینی است و قهرمانی‌های این نیرو در تاریخ ماندگار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: دفاع از استقلال و تمامیت ارضی از وظایف نیرو‌های مسلح است و نیروی زمینی در سه مقطع مشخص تاریخی توانسته با ولایتمداری و ولایت‌محوری با حضور خودش این مأموریت را جامه عمل بپوشاند.

امیر حیدری افزود: نیروی زمینی در روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی است با شکل‌گیری منسجم به مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. نیروی زمینی را می‌توان مولود انقلاب دانست و با عنایت حضرت امام (ره)، ارتش و نیروی زمینی تولدی دوباره داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دفاع مقدس، نیروی زمینی توانست ولایتمداری خود را نشان دهد؛ این نیرو در ماه‌های اول جنگ با ایستادگی و مقاومت اجازه نداد که دشمن پیشروی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی پس از دفاع مقدس در مرز‌ها باقی ماند و جلوی نیروهای ضد انقلاب ایستاد و امروز اگر روستاییان در مرز‌ها مشغول کشاورزی هستند و مشعل‌های نفتی روشن است، به یُمن حضور نیروی زمینی است.

تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش آمریکا

امیر حیدری در ادامه با اشاره به تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش آمریکا عنوان کرد: سه تفاوت بین ارتش ایران و ارتش آمریکا وجود دارد؛ تفاوت اول در ماهیت این ارتش‌هاست. ارتش ایران نیرو‌هایی هستند که بر اساس تعالیم الهی به وجود آمده و اداره می‌شوند و آیا ارتش آمریکا این‌گونه است.

وی با بیان اینکه سلسله‌مراتب امروز ارتش ایران توسط نایب امام زمان (عج) فرماندهی می‌شوند، افزود: امروز در رأس نیرو‌های مسلح نایب امام زمان (عج) حضور دارد و این سلسله‌مراتب، الهی است؛ این در حالی که در رأس نیرو‌های آمریکایی کسی حضور دارد که به رذالت معرف است.

فرمانده نزاجا در خصوص تفاوت سوم گفت: مأموریت ما دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است و قصد تعدی به هیچ کشوری را نداریم. مأموریت ما دفاع از مظلومان دنیاست؛ در مقابل، مأموریت ارتش آمریکا نیز حضور در خلیج فارس و دخالت در مسائل منطقه است.

امیر حیدری با بیان امروز ارتش آمریکا چشم دیدن استقلال دیدن کشور‌های دیگر را ندارد، اظهار داشت: امروز تمام دغدغه نیروهای مسلح کشورمان ارائه خدمات به بیماران کرونایی است؛ اما همّ و غم نیرو‌های مسلح آمریکا چه چیزی است.

آمادگی ارتش برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به سایر کشور‌ها

وی با بیان اینکه امروز سربازخانه‌های ما امن‌ترین مکان‌ها هستند، افزود: ما آمادگی داریم که تجارب خود در مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز بزرگترین کارکرد ارتش آمریکا راهزنی دریایی و هوایی است و این کشور محموله ماسک‌هایی را که متعلق به دیگر کشور‌هاست، به سرقت می‌برد.

امیر حیدری با بیان اینکه در زمینه بالگردی، بزرگترین ناوگان بالگردی در کشور‌های اطراف ما متعلق به نیروی زمینی ارتش است، گفت: امروز بالگرد‌های ما در حوزه موشک‌ها، افزایش برد و قابلیت جنگ در شب به آخرین فناوری‌ها مجهز هستند و برد موشک‌های ما در حوزه بالگردی، غرورآفرین است.

وی ادامه داد: در زمینه اورهال (بازآماد) بالگرد‌ها در دنیا بی نظیر هستیم. در زمینه توپخانه‌ها و هوشمندکردن آن‌ها هم می‌توانیم ادعا کنیم که توپخانه نیروی زمینی ارتش، قدرتمند است. در عرصه دفاع از حرم نیز غرش توپخانه نیروی زمینی ارتش در سوریه، خواب را از چشم داعشی‌ها ربوده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی در حوزه‌های زرهی و ضد زرهی هم به قدرت بی بدیلی تبدیل شده است.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به حضور دو ائتلاف دریایی آمریکا و اروپا با ادعای برقراری امنیت در خلیج فارس بیان کرد: راهبرد ایران در خصوص امنیت خلیج فارس، برقراری امنیت توسط کشور‌های حاشیه خلیج فارس بوده است.

وی ادامه داد: ناو هواپیمابر روزولت در منطقه که در دفاع از سربازان خود عاجز است، چگونه می‌خواهد امنیت خلیج فارس را برقرار کند؟ طبق آمار‌های اعلام شده، تا امروز ۱۰۳ نفر در ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده‌اند.

حتی یک فوتی کرونایی هم نداشته‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: نیرو‌های مسلح ما در موضوع مقابله با کرونا سرافرازانه عمل کرده‌اند و با وجود اینکه نیروی زمینی ارتش دارای بیشترین نیرو در نیرو‌های مسلح است، خوشبختانه حتی یک سرباز هم نداشتیم که به دلیل بیماری کرونا از دنیا برود.

امیر حیدری با بیان اینکه مردم‌یاری و با مردم بودن از افتخارات نیروی زمینی است، گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی  داشتیم، ایشان فرمودند که ارتش در سیل گلستان قبل از ستاد بحران مستقر شد که این یک مدال افتخار است.

وی اظهار داشت: ارتش در زلزله غرب کشور با تمام توان وارد میدان شد و امروز هم در عرصه مقابله با کرونا، بیانات رهبری به‌عنوان راهبرد ما بوده است و رزمایش «لبیک یا خامنه‌ای» را برگزار کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه جلوگیری از پیشرفت ویروس کرونا و تبدیل تهدید به فرصت دو هدف ما است، عنوان کرد: نیروی زمینی ارتش در ورودی ۲۴ استان و ۲۴۲ شهر حضور یافته است و کار بیماریابی و ضدعفونی خودرو‌ها را انجام می‌دهد.

امیر حیدری در خصوص اقدامات دیگر نیروی زمینی ارتش گفت: ایجاد پست‌های متعدد بیماریابی در شهر و روستا جهت شناسایی و اعزام بیماران به مراکز درمانی و ضدعفونی کردن معابر ازجمله اقدامات نیروی زمینی ارتش است که در این زمینه تاکنون بیش از چهار هزار نقطه در سراسر کشور ضدعفونی و گندزدایی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۶ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در نیرو‌های مسلح وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۸ بیمارستان متعلق به نیروی زمینی ارتش است که در موضوع کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت؛ همچنین ۱۲ هزار نیرو در بیمارستان‌های نیروی زمینی به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه امروز در پنج شهر بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: نیروی زمینی محوری ارتش در ظرف ۴۸ ساعت بیمارستان موقت دو هزار تخت خوابی را ایجاد و تجهیز کرد و در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

امیر حیدری اظهار داشت: تا امروز ۹ هزار و ۹۰۰ تخت در قالب بیمارستان موقت و نقاهتگاه در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم که این، گوشه‌ای از خدمات نیروی زمینی است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی نیروی زمینی محوری ارتش گفت: نیروی زمینی از بُعد مأموریت در منطقه غرب کشور، جنوب غربی کشور و مرز مشترک افغانستان در شرق کشور با استقرار تیپ‌های ویژه، مستقر است.

رصد مرزها با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این مرز‌ها را به‌صورت مکانیزه، فنی و با در خدمت گرفتن فناوری‌های دیجیتالی محافظت می‌کنیم و در طول ۲۴ ساعت هیچ‌گونه فعالیتی از نظر نیرو‌های ما پنهان نمی‌ماند.

امیر حیدری با بیان اینکه آنچه در نیروی زمینی به‌عنوان عزت و افتخار است، موضوع در کنار مردم بودن و رسیدن به استقلال و خودکفایی است، افزود: ارتشی توانایی دارد که بتواند خودش آنچه را که در چرخه دفاعی نیاز دارد، بساز و تولید کند.

وی اضافه کرد: امروز نیروی زمینی ارتش به خودکفایی رسیده و آنچه را در چرخه دفاعی به آن نیازمند است در داخل کشور و توسط دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌کند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه استمرار عملیاتی برای ارتش‌های دنیا مهم است و ارتشی می‌تواند استمرار عملیاتی داشته باشد بتواند تجهیزات را خودش تولید کند، گفت: خوشبختانه این استمرار عملیاتی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد و به آن رسیده است.

امیر حیدری عنوان کرد: امروز ساختار نیروی زمینی از مدل سنتی عبور کرده است و نیروی زمینی از قدرت تحرک و تهاجم بی‌نظیری برخوردار است. امروز در نیروی زمینی ساختاری با انعطاف و قدرتمند با نگاه به تهدیدات آینده شکل گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم به دورترین مکان ممکن یگان‌های خودمان را اعزام کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های امسالِ نزاجا برای روز ۲۹ فروردین گفت: ما هر ساله مردم را دعوت و در استان‌ها رژه برگزار می‌کردیم؛ امسال رژه خدمت ما با شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت برگزار خواهد شد.

رونمایی از ابرپروژه مقابله با کرونا

امیر حیدری خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در بحث تشخیص کرونا دو دستاورد بسیار مهم داشته که فردا رونمایی خواهد شد و پس از دریافت گواهینامه مربوطه در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه در خصوص دستاورد‌های تهاجمی در مقابله با ویروس کرونا سه دستاورد داریم، گفت: یک ابرپروژه برای ضدعفونی کردن خیابان‌های وسیع تعریف شده است که از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد؛ همچنین دستاورد‌های دیگر در حوزه سایبر، فاوا و تحرک داریم که فردا رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار