بیش از ۱۰۰ کامیون سلاح و تجهیزات آمریکایی وارد سوریه شد

نظامیان تروریست آمریکایی برای تثبیت حضور اشغالگرانه خود در شرق و شمال شرق سوریه، بیش از صد کامیون سلاح به این مناطق ارسال کردند.
کد خبر: ۳۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ - 15April 2020

بیش از ۱۰۰ کامیون سلاح و تجهیزات آمریکایی وارد سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روند ارسال تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا به شرق و شمال شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

با وجود اینکه مسئولان سوری بار‌ها تأکید کرده‌اند که نظامیان اشغالگر آمریکایی را از خاک خود بیرون خواهند راند، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، اما از ورود بیش از ۱۰۰ کامیون آمریکایی به خاک سوریه خبر داد.

دیده‌بان گزارش داد که این کامیون‌ها شامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بوده‌اند که از طریق گذرگاه «الولید» بین مرز‌های سوریه و عراق، وارد شمال شرق و شرق سوریه شدند.

به گزارش این مرکز، این کامیون‌ها پس از ورود به سوریه، به پایگاه‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (وابسته به آمریکا) در استان‌های الحسکه و دیرالزور انتقال یافتند.

نظامیان تروریست آمریکا بار‌ها از طریق کردستان عراق، به نیرو‌های وابسته به خود در سوریه، سلاح و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

شرق و شمال شرق سوریه، دارای بیشترین و بزرگترین میادین نفتی و گازی سوریه است؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز اذعان کرد که واشنگتن برای نفت سوریه در این مناطق حضور دارد.

کارشناسان می‌گویند که آمریکا با همکاری شبه‌نظامیان کُرد، در حال غارت نفت سوریه است؛ اخیرا نیز گزارشی از همکاری آمریکا، کُردها، جبهه‌النصره و ترکیه برای چپاول نفت سوریه منتشر شد.

در این گزارش تأکید شد که شرکت موسوم به «وتد» که مختص فرآوردهای‌ نفتی است و نزدیک به النصره است، پس از وارد کردن نفت خام از مناطق اشغالی کُرد‌های وابسته به آمریکا، قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش می‌دهد.

نفت خامی که کُرد‌ها از شرق سوریه سرقت کرده‌اند، از طریق مسیر «ام جلود» در ریف منبج واقع در استان حلب به دست جبهه‌النصره و مناطق تحت اشغال نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور در شمال سوریه می‌رسد.

معمولا تانکر‌های حامل نفت سوریه، در غرب شهر قامشلی در استان حسکه، جمع می‌شوند و از آنجا به‌سمت منبج حرکت می‌کنند؛ از منبج نیز، این نفت به مناطق جرابلس و عفرین و سایر مناطق تحت اشغال ترکیه و از آنجا به مناطق اشغالی النصره در ادلب فروخته می‌شود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار