سردار سلامی در همایش مشترک اعضای دانشگاه‌های دفاع ملی ایران و عمان:

صنعت هوافضای ایران تمام اهداف اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار داده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: صنعت هوا فضای ایران زمانی رشد کرد که در تحریم توانستیم ابتدا در ذهن، دل و سپس عالم واقعیت دانش صنعت هوافضا را بومی سازی کنیم و بعد از آن توانستیم توان تمام اهداف اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار دهیم.
کد خبر: ۳۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 22January 2015

صنعت هوافضای ایران تمام اهداف اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار داده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش مشترک اعضای دانشگاههای دفاع ملی ایران و عمان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: دو کشور ایران و عمان دارای پیشینه و سابقهی درخشانی از روابط دوستی و برادری هستند. به نحوی که در هیچ یک از این سوابق مناسبتی دو کشور نکته منفی دیده نمیشود و آنچه در تاریخ دو کشور میتوان دید روح برادری، احترام متقابل، وحدت، یکپارچگی و روابط منطقی بر اساس ارزشهای دینی و حسن همجواری است.

وی با تاکید بر اینکه این دیدار بهترین فرصت برای توسعه فضای دوستی و وحدت و همدلی و نیز نگرشهای یکسان به پدیدههای سیاسی تحولات جهان اسلام است، بیان داشت: ما وحدت دینی، ژئوپلوتیک و یک جغرافیای موثر جهانی بهم پیوسته داریم. در واقع دو کشور ایران و عمان در دو طرف نیروگاه انرژی جهانی ایستادهاند و این یکپارچگی در کنار وحدت دینی به همراه پیشینه درخشان فضای مناسبات دو کشور را به خوبی توصیف میکند.

عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی، یادآور شد: شما به سرزمین تولد یک انقلاب بزرگ که توسط پیشوای بزرگ دینی به نام امام خمینی(ره) رخ داد، تشریف آوردهاید؛ انقلابی که به نام اسلام در جستو جوی حاکمیت بخشیدن به دین و پیامهای وحیانی است و علاوه براین خواستار بازگشت هویت همه مسلمانان به اصل اسلام است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: این انقلاب، انقلابی است که در ابتدا سیمای ژئوپلوتیک قدرت را در منطقه تغییر داد؛ انقلابی است که نظم بهم ساخته قدرتهای بزرگ را با چالش جدی مواجه ساخت و انقلابی که در نخستین عرصههای خود موجب پیدایش ادبیات نقشهی توزیع قدرت جهانی شد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: یعنی در جغرافیای سیاسی جهان مفهوم جهان اسلام را شکل داد. زیرا تا پیش از این جهان اسلام به عنوان قدرت، مفهوم محسوسی در جغرافیای سیاسی عالم نداشت.

وی ادامه داد: جهان عرصهی رقابت قدرتهای بیرونی بود و هویت دینی، ثروت مادی و معنوی مسلمانان را در منظومه راهبردها و استراتژیهای خود دفع میکردند و به تدریج به دنبال زدودن ماهیت اسلامی از جهان اسلام بودند. موقعیت دردناکی که تا قبل از پیدایش انقلاب اسلامی آن را درک کرده بودیم.

وی افزود: مسلمانان و آزادی و استقلال آنها به قیمت شکل گیری یک هویت سیاسی، جعلی به نام رژیم صهیونیستی در حال قربانی شدن بود، در چهار جنگ سالهای 1948،1967،1956 و 1973 توانسته بود اعتماد بنفس و آن عزت و شوکت درونی را در مسلمانان با شکست ارتشهای شرق مدیترانه از بین ببرد، علاوه بر این فلسطین نیز جایگاهی در عرصه تعاملات سیاسی جهان اسلام نداشت، زیرا جهان بین شرق و غرب تقسیم شده بود.

سردار سلامی تصریح کرد: در آن دوران ایران هم به عنوان یکی از ستونهای دکترین نیکسون یعنی ستونهای دوگانه تبدیل شده بود، اما وقتی انقلاب اسلامی در ایران ظاهر شد، پیامهای وحیانی آن سراسر جهان را فراگرفت.

وی خاطرنشان کرد: این یک واقعیت بود، واقعیتی که امام با همه احساس و قلب خویش آن را درک کرده بود، لذا پیام آن و انقلاب اسلامی که بر محور عدالت بود، مسلمانان را از اسارت مستکبران رهانید و وحدت و همدلی همه اسلام را در برگرفت تا مسلمانان به بازیابی حقیقت خود و حاکمیت بخشی به ارزشهای اسلام و نیز پیام آزادی قدس شریف را دریافت کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: این پیامها که در جهان اسلام طنین انداز میشد، موجب شد قدرتهای بزرگ احساس کنند قطب جدیدی برای شکل دهی به مهندسی جدیدی به نام اسلام در حال حضور است، لذا همه سیاستها، تمام توانمندیها، راهبردها و سناریوها برای محصور کردن پیام این انقلاب در درون مرزهای جغرافیایی خویش شکل گرفت.

وی گفت: این فقط غرب نبود که با انقلاب مخالفت میکرد، زیرا وقتی شوروی سابق افغانستان را اشغال کرد و با مخالفتهای جدی ایران مواجه شد، همگرایی استثنایی در دوره جنگ سرد علیه ایران شکل گرفت، پدیدهای که در آن هر موضوع سیاسی آمریکا و شوروی سابق مقابل هم میایستادند در این زمینه، دو قدرت شرق و غرب با هم متحد شدند تا به مقابله یک ظهور قدرت جدید، یعنی اسلام بروند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی یادآور شد: تحمیل جنگ 8 ساله به ایران که سناریو پروران آن، سیاستمداران غربی بودند، اعمال تحریم اقتصادی سنگین و جهانی تا اعمال تهدیدهای فشرده نظامی، عملیات روانی و تهاجم فرهنگی سنگین و نیز دخالت فتنه گری در سیاست داخلی کشور ما و همچنین جنگهای اطلاعاتی و نبردهای نیابتی، بخشی از اقدامات مشترک دو قدرت شرق و غرب علیه ایران بشمار میرود.

وی با بیان اینکه بسیج کردن همه نیروهای افراطی که تحت القائات غرب که در میدان آنها بازی میکنند، بخش دیگری از اقدامات مشترک علیه انقلاب اسلاممی ایران نام برد و ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی، راهبردهای ویرانگری را دنبال میکنند، اما در عبارت کوتاه و فشرده، رهبری حکیمانه مبتنی بر اندیشههای الهی و قرآنی و شناخت دقیق از دشمنان، توسط رهبر معظم انقلاب برای ایران همانند، سفینه نجات باعث شد کشور ما به ساحل آرامش و امنیت هدایت شود.

سردار سلامی در مورد راهبردهای دشمنان نیز اظهار داشت: یکی از راهبردهای آنها ایجاد تفرقه در جهان اسلام است به نحوی که مسلمانان به جای نبرد با استعمارگران، با یکدیگر درگیر شوند و مسلمان کشی، وجه رایج جهان اسلام شود، زیرا دشمن به تجربه تاریخی خود میداند، فقط با ایجاد تفرقه میتواند حکومت کند.

وی با اشاره به اینکه، متاسفانه برخی دولتهای اسلامی در میدان سناریوی خطرناک دشمنان بازی میکنند و از دریچه صهیونیستها به تحولات اسلام نگاه میکنند، گفت: صهیونیستها موجودات حقیری هستند، به همین خاطر هنگامی قدرتمند میشوند که مسلمانان دچار ضعف شوند و این یک واقعیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اظهار این مطلب که ایران در میدانهای عظیمی تا سرحد به مخاطره انداختن امنیت ملی خود پای دفاع از مسلمانان جهان اسلام ایستاده، بیان داشت: حمایت ایران از مسلمانان بوسنی و احیای اقتدار آنها یک شاهد و مثال عینی است، هرچند نمیتوانیم همه آن حمایتها را آشکار سازیم.

وی ادامه داد: آمریکاییها، اروپاییها و صهیونیستها نتوانستند از چهار شکست بزرگ در فلسطین و لبنان جلوگیری کنند، اینها همه واقعیتهای ایجاد شده به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه، با اشاره به شهادت سردار الله دادی که چندی پیش توسط صهیونیستها به شهادت رسید، عنوان کرد: شهادت یک سردار ایرانی در کنار بلندیهای جولان که باعث شد خون یک ایرانی با چند لبنانی در هم آمیزد، نشان میدهد، وحدتی که در قلب و ذهن ما جاری است، شعری نبوده است.

سردار سلامی با بیان اینکه برای آزادی افغانها از شر شوروی سابق، شهدای زیادی دادیم، یادآور شد: دشمن برای اینکه بتواند بر ما چیره شود از استراتژی دوم یعنی ایران هراسی را دنبال میکند و میخواهد بدین طریق از ایران چهرهای خطرناک و مهیب بسازد، در حالی که همه مسلمانان با ملت ما از زاویهی انقلاب و اسلام هیچ تفاوتی نمیکند، چرا که همه امتی واحده هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، به موضوع تحریمها نیز اشاره کرد و گفت: ما در تحریم و محاصره دشمنان رشد کردیم و آموختیم در هر محوری که مقاومت کردیم رشد یافتهایم، زمانی که دشمن دانشمندان ما را ترور کرد، ما به غنی سازی 20 درصد رسیدیم و وقتی می خواستند ما را فلج کنند، ماهواره به آسمان فرستادیم و اینها همه باعث شد، قدرت جدیدی در ما بوجود آید و از مرزهای دشمنان عبور کنیم، البته تمام توانمندیهای ایران اسلامی در اختیار همه مسلمانان قرار میگیرد، چرا که اجازه نمیدهیم هیچ مسلمانی مورد ظلم سلطه گران و صهیونیستها قرار گیرد.

سردار سلامی در پایان یادآور شد: دولت عمان دولتی فهیم و برخوردار از سیاست خارجی است که بر وحدت جهان اسلام تاکید دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها