ظریف:

وزارت خارجه به فکر دانشجویان خارج از کشور هست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از ایرانیان خارج از کشور مخصوصاً از ایرانیان دانشجو تقاضا می‌کنیم حساسیت‌ها را متوجه باشند و بدانند که ما به فکر آنها هستیم.
کد خبر: ۳۹۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ - 15April 2020

وزارت خارجه به فکر دانشجویان خارج از کشور هستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای بازگشت ایرانیان و دانشجویان به کشورمان اظهار داشت: وزارت امور خارجه بر حسب وظیفه‌ای که دارد به ایرانیان خارج از کشور کمک می‌کند. این وظیفه ماست و البته وظیفه وزارت بهداشت هم حفظ سلامت مردم است و باید با هم هماهنگ شود.

وی افزود: از موقعی که می‌خواستیم دانشجویان ایرانی حاضر در ووهان چین را هم برگردانیم، وزارت بهداشت به ما کمک کرد و ۱۴ روز آنها را در قرنطینه نگه داشتند و هیچکدام بیمار نبودند تا دانشجویانی که در کشورهای مختلف داریم و ایرانیانی که به دلیل قطع پروازها در کشورهای مختلف گرفتار شده‌اند. وظیفه طبیعی وزارت امور خارجه این است که به آنها کمک کند. ما حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم و در بسیاری از جاها پروازی وجود ندارد و در برخی از کشورها هم نگرانی‌هایی وجود دارد که یکی از مشکلات رانندگان ایرانی هستند و کامیون‌های ایرانی که وزارت خارجه یکی از کارهایی که در دو ماهه اخیر انجام داده اینکه هیچ کامیون ایرانی پشت مرزها گیر نکند.

ظریف گفت: این موضوع تا حد قابل توجهی حل و فصل شده است و تقریباً کامیون ایرانی را نداریم که گیر کرده باشد؛ البته هر روز یک مشکل جدید پیش می‌آید و آن را حل می‌کنیم. این ملاحظات باید با ملاحظات بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگ شود که در این زمینه هم هماهنگ می‌کنیم.

وزیر خارجه ادامه داد: وقتی وزارت بهداشت ملاحظاتی دارد تلاش می‌کنیم این ملاحظات عملیاتی شود. از ایرانیان خارج از کشور مخصوصاً از ایرانیان دانشجو تقاضا می‌کنیم این حساسیت‌ها را متوجه باشند و بدانند که ما به فکر آنها هستیم، پدران و مادران دانشجویان بدانند که ما به فکر اینها هستیم، اما با همه ملاحظات باید این کار را با کمترین آسیب و انتقال نوع جدیدی از ویروس به ایران، انجام دهیم.

وی گفت: وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را تدوین و ارائه کرده است و مورد به مورد با وزارت بهداشت هماهنگ می‌کنیم و ممکن است دیدگاه در مورد یک کشور با کشور دیگر متفاوت باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار