توافق نظر احزاب سیاسی عراق در تشکیل سریع کابینه «الکاظمی»

عضو پارلمان عراق گفت: همه فراکسیون‌های سیاسی اتفاق نظر دارند که برای مقابله با مشکلات و بحران‌های عراق، باید هر چه سریعتر، کابینه تشکیل شود.
کد خبر: ۳۹۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 16April 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد شیاع السودانی» عضو پارلمان عراق بر لزوم تشکیل کابینه این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

السودانی گفت که همه فراکسیون‌های سیاسی اتفاق نظر دارند که برای مقابله با مشکلات و بحران‌های عراق، باید هر چه سریعتر، کابینه تشکیل شود.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد: «کشور [عراق] با مجموعه‌ای از بحرانها روبروست که نیازمند یک تیم حرفه‌ای، متخصص، مخلص، پاک‌دست و هماهنگ با نخست وزیر است».

وی با بیان اینکه چنین تیمی خواهد توانست راه حل بحران یا کاهش تأثیر آن را پیدا کند، خاطر نشان کرد، هر گونه گزینه شکست خورده از میان افراد غیر حرفه‌ای که توانایی و توانمندی ندارند، تأثیر منفی بر عملکرد دولت و میزان رضایتمندی مردم خواهد گذاشت.

السودانی از گروه‌های سیاسی عراق خواست که بحران کرونا، ممنوعیت آمدوشد و نبود فشار مردمی را فرصتی برای بازگشت به «سهمیه‌خواهی کُشنده» قلمداد نکنند.

این نماینده عراقی در پایان تصریح کرد، مصطفی الکاظمی تجربه «محمد توفیق علاوی» و «عدنان الزرفی» را که موفق به تشکیل کابینه نشدند، مد نظر قرار خواهد داد تا دولت توانمندی را تشکیل دهد که مورد اطمینان ملت عراق باشد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین ماه جاری، بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری الزُرفی مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد. او باید ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

الکاظمی در حال حاضر در حال مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف برای انتخاب اعضای کابینه خود است. بر اساس آخرین خبرها از مذاکره او با فراکسیون‌های شیعه، گفته می‌شود که توافق شده، این فراکسیون‌ها به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام دهند

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار