عراق سفیر ترکیه را احضار کرد

سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که در محکومیت تجاوز اخیر ترکیه، بغداد سفیر آنکارا را احضار کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ - 16April 2020

عراق سفیر ترکیه را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه عراق، تجاوز هوایی ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، وزارت خارجه در پی واکنش به تجاوز اخیر ترکیه، سفیر آنکارا در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی تسلیم وی کرده است.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که این وزارتخانه، «با شدیدترین عبارات ممکن، تجاوز طرف ترکیه‌ای را که به تلفات جانی و خسارات مالی منجر شده محکوم می‌کند».

شب گذشته یک فروند پهپاد شناسایی ترکیه با نقض حریم هوایی عراق وارد آسمان این کشور شد و با بمباران شمال شهر مخمور (در جنوب غرب اربیل) دو غیرنظامی را کشت.

صبح روز چهارشنبه نیز منابع آگاه از کشته‌شدن یکی از سرکرده‌های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) طی حمله هوایی ترکیه به ارتفاعات شمال استان «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

در پی این نقض حریم هوایی عراق از سوی ترکیه، نائب‌رئیس پارلمان، رئیس جریان حکمت ملی و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله ترکیه به اردوگاه خانواده‌های آواره در جنوب شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دولت عراق با نقض حریم هوایی کشورشان از سوی هر طرفی شدند.

یکی از اعضای فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز خواستار شکایت از ترکیه به شورای امنیت شد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ. ک. ک بیش از دو سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل آغاز شده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ. ک. ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار