درخواست الحشد الشعبی از نیروی هوایی عراق برای بمباران مناطق آلوده به داعش

یک فرمانده سازمان الحشد الشعبی در عراق با بیان اینکه عناصر داعش در طول روز مشغول فعالیت و تردد در برخی مناطق این کشور هستند، گفت نیرو‌های امنیتی عراق باید با حملات هوایی وضعیت این منطقه را یکسره کنند.
کد خبر: ۳۹۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ - 16April 2020

درخواست الحشد الشعبی از نیروی هوایی عراق برای بمباران مناطق آلوده به داعشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمد العبیدی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق، تردد علنی عناصر داعش در مرز‌های میان استان‌های دیالی و صلاح الدین را اتفاقی ناخوشایند توصیف کرد که نیاز به مقابله جدی دارد.

العبیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفته گروه‌های داعش در طول روز در حال تردد در مناطق مرزی میان دیالی و صلاح‌الدین هستند. او از چند روستا در این منطقه به عنوان مناطقی نام برد که بیشترین تردد و جابجایی‌ها در آن در حال انجام هستند.

وی گفت: «هسته‌های داعش که در روستا‌های دورافتاده در مرز میان دیالی و صلاح الدین مستقر هستند و به خصوص در روستا‌های الساده، البوجمعه، ربیدات، سبیعات و المیته، خیلی طبیعی در طول روز در حال تردد و جا به جا شدن هستند که توسط دوربین‌های کنترل از راه دور کاملا قابل رویت و رهگیری است».

وی افزود: «این روستا‌های دور افتاده چند ماهی است منشا نگرانی و چالش امنیتی برای مناطق آزاد شده و به خصوص برای منطقه العظیم و پیرامون آن در استان دیالی شده است آن هم در شرایطی که حملات هوایی هم علیه عناصر داعش در این منطقه طی چند هفته گذشته کاهش یافته در حالی که ابراز مهم در سرکوب تحرکات و فعالیت‌های گروه‌های ترورستی است».

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم با اذعان به خطر روستا‌های واقع در مرز‌های استان‌های دیالی و صلاح الدین از وزارتخانه‌های امنیتی عراق خواست به منظور مقابله با پیامد‌های منفی آن همکاری جدی کنند.

العزاوی گفت: «روستا‌های دورافتاده به پناهگاهی امنی برای تروریست‌های داعشی فراری از استان‌های مختلف مبدل شده است از همین رو اوضاع مستلزم حمایت جدی از نیرو‌های امنیتی برای سرکوب هسته‌های خفته داعش در این روستاهاست».

وی بر ضرورت برخورد نظامی قاطعانه با ترویست‌ها به منظور بازگشت اهالی به مناطقشان و پایان دادن به معضل امنیتی مستمری که چند ماهی است گریبانگیر دستگاه امنیتی عراق است تاکید کرد.

یک مقام الحشد الشعبی می‌گوید بررسی‌ها پس از کشف چندین مخفیگاه زیر زمینی داعش در کرکوک نشان می‌دهد که تروریست‌ها طی چند ماه اخیر مورد حمایت مالی آمریکا قرار داشتند.

هسته‌های داعش در مناطق مرزی صعب العبور در کرکوک و استان‌های دیالی و صلاح الدین و برخی کشتزار‌های همجوار رود دیالی و مواضع دور از دسترس در کرکوک هستند.

به گفته الحسینی بزرگ‌ترین هسته تروریست‌های داعش در عراق در منطقه المطیبیجه است که در نزدیک مرز استان صلاح الدین با استان دیالی واقع است و ده‌ها نفر از اعضای این هسته برای انجام حملات اخیر علیه نیرو‌های امنیتی به سمت کرکوک و دیالی اعزام شدند.

الحشدالشعبی طی ۷۲ ساعت گذشته عملیات بی‌سابقه‌ای را در مناطق جنوب و غرب کرکوک انجام داد که در نتیجه آن ۱۲ داعشی از جمله یک سرکرده این گروه کشته شدند.

استان کرکوک عراق این هفته شاهد چندین حمله عناصر تروریستی به نیرو‌های امنیتی این کشور بود که با کشته و زخمی شدن چند نیروی امنیتی همراه شد.

رسانه‌های عراقی طی روز‌های گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها