نویسنده عرب:

ترور نافرجام نشان داد که جبهه شمال نگرانی اصلی اسرائیل است

سردبیر روزنامه رأی الیوم با اشاره به عملیات ترور نافرجام دیروز در منطقه مرزی سوریه با لبنان، رژیم صهیونیستی را عامل این حمله معرفی کرد و گفت که این گونه عملیات بی‌پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۳۹۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ - 16April 2020

ترور نافرجام نشان داد که جبهه شمال نگرانی اصلی اسرائیل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رسانه‌های رسمی سوریه دیروز چهارشنبه از حمله پهپادی ناشناسی به یک خودروی در نزدیکی مرز این کشور با لبنان خبر دادند و برخی منابع غیررسمی مدعی شدند که حمله از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته و خودرو هم متعلق به حزب‌الله لبنان بود.

عبدالباری عطوان، نویسنده و سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» امروز پنجشنبه با اشاره به این حادثه نوشت که اقدام رژیم صهیونیستی برای ترور «چهار تن از رزمندگان حزب‌الله» بدین معناست که به رغم اینکه این رژیم سرگرم بحران ویروس کروناست و نزدیک است این ویروس به «تهدید ملی» تبدیل شود، ولی «بزرگترین خطر وجودی» رژیم صهیونیستی همچنان حزب‌الله و محور مقاومت است.

معادلات اسرائیل در برابر حزب‌الله شکست خورده است

عطوان نوشت: «معادله [اسرائیل در برابر حزب‌الله]شکست خورد آن هم نه به این دلیل که فرماندهان میدانی حزب‌الله که پهپاد [خودروی]آن‌ها را هدف قرار داد، شدیداً احتیاط می‌کردند بلکه به این دلیل که میزان موفقیت تلاش‌های اسرائیل برای ترور‌های مشابه به رغم افزایش این ترور‌ها در مدت اخیر، دیگر مثل قبل نیست و [کاهش یافته است]».

اقدام قابل تحسین دولت لبنان

سردبیر رأی الیوم به راهبرد حزب‌الله در این رویداد اشاره کرد و گفت که مقاومت در لبنان همانند همیشه از ارائه اطلاعات در باره این تلاش نافرجام یا اعلام هویت فرماندهان اجتناب کرده، ولی شکایت رسمی دولت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت به دلیل تجاوز به حریم هوایی و ارتکاب عملیات ترور حداقل از نظر دیپلماسی در این برهه از زمان مقبول و پسندیده است.

حزب‌الله و محور مقاومت، اولین نگرانی رژیم صهیونیستی است

عطوان در ادامه نوشت که رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل بحران تشکیل دولت جدید بعد از سه انتخابات پارلمانی اوضاع نابسامانی در داخل دارد، ولی نگرانی اصلی این رژیم جبهه شمال و جبهه شمال شرقی در لبنان و سوریه است؛ چرا که به رغم حملات موشکی طی شش سال گذشته که بیش از ۳۰۰ حمله می‌شود، این رژیم نتوانسته است حزب‌الله و نیرو‌های ایرانی را در خاک سوریه تضیف نکند بلکه نتیجه معکوس داده و منجر به تقویت آن‌ها شده است.

عطوان: عملیات ترور بی‌پاسخ نخواهد ماند

نویسنده جهان عرب نوشت: «حزب‌الله هرگز این تهاجم اسرائیل را که هدفش چهار فرمانده میدانی بود، نخواهید بخشید و انتقام از آن حتماً گرفته خواهد شد».

عطوان در چرایی احتمال تعویق پاسخ حزب الله به گستاخی تل آویو گفت که اولویت حزب‌الله تقویت جبهه داخلی لبنان و دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر این کشور و موفقیت مأموریت اقتصادی او بعد از فرآیند سخت تشکیل دولت است و هر حادثه‌ای از این نوع حوادث حتماً پشت سر خود سخنانی دارد و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان این گونه طرفداران خود را عادت داده که به این حوادث اشاره کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار