کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد

ارتش ترکیه بار دیگر یک کاروان نظامی را وارد شمال ادلب کرد تا این منطقه را بیش از پیش به یک پایگاه نظامی خود در شمال سوریه تبدیل کند.
کد خبر: ۳۹۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 17April 2020

کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎‌پرس، منابع خبری معارضان سوریه می‌گویند که شب گذشته (پنج‌شنبه) یک کاروان نظامی ترکیه از مرز کفرلوسین رد شده و به شمال ادلب رفته است.

به نوشته مرکز موسوم به دیده‌بان سوریه، این کاروان نظامی متشکل از ۴۰ خودرو و کامیون حامل دیوار‌های بتنی و تجهیزات نظامی بود و به سمت مراکز دیده‌بانی ترکیه در شمال ادلب و منطقه موسوم به «کاهش تنش» راهی شد.

مناطق کاهش تنش مناطقی است که حاصل توافق ترکیه، روسیه و ایران در چند سال گذشته است. از چند سال پیش این سه کشور برای همکاری در خصوص سوریه سلسله نشست‌هایی موسوم به نشست‌های «آستانه» (پایتخت وقت قزاقستان) داشتند که منجر به توافقی برای کاهش تنش در برخی مناطق سوریه موسوم به «مناطق کاهش تنش» شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه برخی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری در این مناطق متوقف و کاهش می‌باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد.

به گفته دیده‌بان سوریه از زمان اجرای آتش‌بس در استان ادلب و حلب (۱۲ بهمن ۱۳۹۸)، تا کنون ۶۰۴۰ خودرو و کامیون نظامی هزاران سرباز ترکیه وارد سوریه شده است.

ارتش ترکیه در ماه‌های اخیر به بهانه نظارت بر آتش‌بس ده‌ها نقطه دیده‌بانی در استان ادلب ایجاد کرده و حجم وسیعی از نیرو‌های نظامی خود را در مناطق شمالی سوریه مستقر کرده است.

ترکیه هنوز به طور شفاف در خصوص تعداد نیرو‌ها و نوع سلاح‌هایش در منطقه سخن نگفته است، اما به گزارش اندیشکده «پژوهش‌های جنگ» آمریکا» ارتش ترکیه از تاریخ ۱ فوریه تا ۳۱ مارس (۱۲ بهمن الی ۱۲ فروردین) نزدیک به ۲۰ هزار نیروی نظامی در سوریه مستقر کرده است.

به نوشته این اندیشکده، نیرو‌های نظامی ترکیه مستقر در سوریه از میان نیرو‌های ویژه و یگان‌های زرهی و نیرو‌های زمینی کماندو از جمله نیرو‌های تیپ «پنج کماندو» که در جنگ نامنظم و عملیات کوهستانی به کار می‌روند، هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها