حماس: در انتظار پاسخ جدی اشغالگران هستیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به موضوع تبادل اسرا، عنوان کرد که این جنبش منتظر «پاسخ جدی» رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۳۹۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ - 17April 2020

حماس: در انتظار پاسخ جدی اشغالگران هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر، اعلام کرد که پیشنهاد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص دادن «امتیازات جزئی» در تبادل اسرا کماکان پابرجاست.

در همین ارتباط، یحیی السنوار، اخیرا اعلام کرد که این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، امتیازاتی جزئی در پرونده تبادل اسرا بدهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «صفا»، جنبش مقاومت اسلامی در این‌خصوص اعلام کرد که حماس منتظر واسطه‌هاست تا پاسخی جدی از سوی صهیونیست‌ها اعلام کنند.

حماس با اشاره به مسئله تبادل اسرا و پیشنهاد یحیی السنوار، ادامه داد: «هر واسطه‌ای که پاسخی جدی از سوی اشغالگران در خصوص این پیشنهاد بیاورد، در به روی او باز است».

با آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با پیشنهاد یحیی السنوار گفت که آماده است از طریق واسطه‌ها هرچه سریعتر وارد مذاکره شود؛ اما تا بدین لحظه، صهیونیست‌ها هیچ گامی برنداشته‌اند.

حماس در بیانیه امروز خود تأکید کرد که اسرای فلسطینی در رأس اولویت‌ها قرار دارند و همچنین این جنبش با تمام ابزار‌ها تلاش خواهد کرد تا این افراد را آزاد کند.

جنبش مقاومت اسلامی از ملت فلسطین، امت عربی و اسلامی خواست که با مسئله اسرای فلسطینی و پیروزی فلسطین، ابراز همدردی کنند. این جنبش همچنین از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و نهاد‌های حقوقی و بشری و همچنین تمام آزادگان جهان خواست که به رژیم صهیونیستی برای تغییر سیاست‌هایش در قبال اسرا، فشار بیاورند.

حماس باری دیگر خاطرنشان کرد که اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، شرایط بسیار بدی دارند و زندگی آن‌ها در خطر است با توجه به اینکه رژیم اشغالگر تدابیر مناسبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این زندان‌ها اتخاذ نکرده است.

جنبش مقاومت اسلامی در این بیانیه رژیم صهیونیستی را مسئول «جنایت‌های برنامه‌ریزی شده» علیه اسرای فلسطینی و ملت عرب دانست و تأکید کرد که عاملان این جنایت‌های عمدی حتماً مجازات خواهند شد.

پیشتر، «عبدالطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی تا کنون گام‌های جدی و عملی در خصوص تبادل اسرا برنداشته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها