شهید سعید روحانی‌تبار:

حفاظت از خون شهدا ادامه راه آنهاست

شهید «سعید روحانی‌تبار» در قسمتی از وصیتنامه خود بیان می‌کند: ای خواهرم و برادرم! برادر شما برای باقیماندن دين اسلام و برچيدن ظالمان به جبهه رفت و شهيد شد و خواهرم برای حفاظت از خون من بهترين راه حفظ حجابت است و برادرم برای حفاظت از خون من مهمترين راه ادامه دادن راه من است.
کد خبر: ۳۹۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ - 18April 2020

حفاظت از خون شهدا، ادامه راه آنها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، شهید «سعید روحانی‌تبار» سال 1345 در خانواده‏اى مذهبى در آران متولّد شد. دوران ابتدايى و راهنمايى را گذراند و مدرک سيكل را دريافت كرد.

وی تا سال 1362 در جبهه افتخار آفريد و در نهايت 11 اسفند 1362 در جزيره‏ مجنون در عمليّات خيبر حضور پيدا كرد و به شهادت رسيد.

هنگامى كه عراق جنگ را عليه ايران شروع كرد «سعید روحانی تبار» 14 ساله بود و روحش آرام و قرار نداشت.

وى علاقه داشت كه در جبهه‏ جنگ حق عليه باطل حضور داشته باشد ولى سنش اقتضا نمی‌كرد كه بتواند حضورى فعّال داشته باشد. بالاخره در تير سال 1362 توانست مسئولان را راضى کرده و به آموزش عمومى براى اعزام به جبهه اقدام کند و پس از آموزش به جبهه‏ جنوب اعزام شود.

سعید شب قبل از شهادت در عالم رويا مشاهده كرد كه جسمش تيرباران و سوراخ سوراخ شده و صبح روز بعد به رفقايش گفت كه حتما شهيد می‌‏شود و همان روز هم به شهادت رسيد.

در قسمتی از وصیت نامه شهید «سعید روحانی تبار» آمده است:

ای خواهرم و برادرم! برادر شما براي باقيماندن دين اسلام و برچيدن ظالمان به جبهه رفت و شهيد شد و خواهرم برای حفاظت از خون من بهترين راه حفظ حجابت است و برادرم براي حفاظت از خون من مهمترين راه ادامه دادن راه من است و خواهرم و برادرم من شما را شايد خيلي اذيت كردم مرا ببخشيد و حلالم كنيد.

ای جوانان! نگند در رختخواب ذلت بميريد كه حسين در ميدان نبرد شهيد شد.

ای جوانان! مبادا در خواب غفلت بميريد كه علی (ع) در محراب عبادت شهيد شد و مبادا در حال بی‌تفاوتی بميريد كه علی‌اكبر حسين در راه حسين(ع) و با هدف شهيد شد.

هدف من از اعزام به جبهه جنگ فقط برانداختن كفر و ستمی است كه به مردم مسلمان اين مرز و بوم وارد می‌شود و مكتبی را كه پذيرفته‌ام در آن مسئوليتی سنگين به دوشم احساس می‌كنم و بايد دينم را تا آنجا كه توان دارم به اسلام و مردم وطنم ادا کنم و هيچ‌ چيز در زندگی جز شهادت آرزوی من نيست و هيچ‌ چيز نمی تواند گلوی تشنه ‌مرا سيراب كند جز شهادت.

در امام بيشتر دقيق شويد و سعی كنيد عظمت او را دريابيد و خود را تسليم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ كنيد اگر فيض شهادت نصيبم گشت آنان كه پيرو خط سرخ امام خمينی نيستند و به ولايت او اعتقاد ندارند بر من نگريند و بر جنازه من حاضر نشوند.

در پايان سلام مرا به رهبر عزيزم برسانيد و بگوييد تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم كرد و با خدا پيمان می‌بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام كربلاها با حسين(ع) همراه باشم و سنگر او را خالی نكنم تا هنگامی كه همه احكام اسلام در زير پرچم اسلامی امام زمان (عج) به اجرا درآيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار