شهید منوچهر دریایی:

تولید را نقش اساسی در پیروزی هر انقلاب می‌دانست

شهید «منوچهر دریایی» اعتقاد به این داشت که تولید نقش اساسی را در پیروزی هر انقلاب دارد و بر همین مبنا سنگین‌ترین امور محوله را با جان و دل می‌پذیرفت و در انجام آن هرگز احساس خستگی نمی‌کرد.
کد خبر: ۳۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ - 18April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، شهید «منوچهر دریایی» در سال 1339 در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در تبریز دیده به جهان گشود و دوران تحصیل را در تبریز به پایان رساند. در سال 1358 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و چون در اواخر سال‌های دبیرستان به خوبی در جریان انقلاب شکوهمند ملت مسلمان قرار گرفته بود، خدمت سربازی را به ادامه تحصیل ترجیح داده و پس از دیدن آموزش لازم راهی جبهه‌های کردستان شد ولی پس از یازده ماه که همه را در مناطق کوهستانی اطراف سنندج در ماموریت به سر برده بود از ناحیه انگشتان دست زخمی شده و از ادامه خدمت بازماند.

وی باتوجه به علاقه وافر خود به سپاه پاسداران در ماموریت‌های ارتش در معیت برادران پاسدارش اعزام می‌شد و همان علاقه موجب شد که بلافاصله با استفاده از سابقه مکتبی‌اش تصمیم خود را گرفت و در بخش رفاه سپاه  پاسدران تبریز راه خود را ادامه داد.

بعد از یک‌سال خدمت شبانه‌روزی خود، فقط از جانب نظام مصرفی کشور رنج می‌برد و بعد از مدت‌ها به جهاد سازندگی تبریز روی آورد و در بخش کشاورزی ستاد جهاد سازندگی تبریز به کار مشغول شد.

وی معتقد بود که تولید نقش اساسی را در پیروزی هر انقلاب دارد و بر همین مبنا سنگین‌ترین امور محوله را با جان و دل می‌پذیرفت و در انجام آن هرگز احساس خستگی نمی‌کرد ولی کار کردن در جهاد سازندگی به تنهایی نمی‌توانست وی را از لحاظ روحی تغذیه کند برای همین شب‌ها در برنامه هسته‌ی مقاومت محله شرکت می‌کرد، همچنین علاقه شدید وی را وادار نمود تا به عضویت خود در انجمن اسلامی محل در امور فرهنگی و تبلیغی منطقه فعالیت نماید. بر همین اساس با ضد انقلابیون به شدت مقابله می‌نمود.

شهید منوچهر دریایی علاقه‌ی شدیدی به امام امت داشت و به سخنرانی‌های امام با کرات گوش می‌داد و حتی اکثر آن‌ها به صورت نوشته مکررا مطالعه می‌نمود، پس از شدت یافتن جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق و باضرورتی که از سخنان امام امت احساس کرد، نام خود را در دفتر اعزام به جبهه به ثبت رساند ولی منافقین ضد خلق وی را از این فکر ناکام نمودند و شهریورماه سال 1360 هنگام عبور در خیابان منصور ترور نموده و متواری شدند.

وی پس از شانزده روز روز بستری شدن در بیمارستان امام خمینی تبریز در صبحگاه جمعه برابر با سوم مهرماه 1360 به لقاء الله پیوست. یادش جاویدان و شهادتش بر حسنیان زمان مبارک باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها