نیلی:

تئاتر ایران به دو دوره قبل و بعد از کرونا تقسیم شد

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند و خودجوش هنرمندان تئاتر در اجرای آثار در منازل خود، وضعیت تئاتر کشور را در مقایسه با دوره قبل از کرونا مورد ارزیابی قرار داد.
کد خبر: ۳۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ - 18April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمید نیلی» مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به قرنطینه‌های محدود تئاتر در اواخر سال گذشته اظهار داشت: ما نیز این فضا را به کلی تعطیل کردیم و هم اینک دوستان تئاتری بصورت خودجوش اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: هرچند امروز تئاتری‌ها در منازل خود قرنطینه هستند ولی از این فضا استفاده و خانه‌ها را به تماشاخانه تبدیل کردیم.

نیلی با اشاره به شکل‌گیری جشنواره تئاتر+خانه گفت: این جشنواره در دو قسمت آماتور و حرفه ای دیده و قرار شد با کارهای مونولوگ مجور تئاتر ها ارائه شود.

وی از استقبال هنرمندان از این جشنواره خبر داد و افزود: اینگونه کارها فضایی جدید در عرصه تئاتر باز کرد و منجر شد تئاتر فراگیر شود.

نیلی ادامه داد: این روند عرصه های جدیدی برای فضای تئاتر کشور باز کرد و امیدواریم باز هم بتوانیم در روزهای آتی از این فضا و نابودی این ویروس منحوس بهره بریم.

نیلی گفت: در این میان بسیاری از سایت‌ها به سمت فروش کارهای تئاتری پیش رفتند و هم اینک چندین نهاد به ما مراجعه می کنند تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مدیر حوزه تئاتری در برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو گفت: تئاتر آنلاین و مونولوگ جذابیت های خود را نمایان ساخته و این نکته‌ای است که شاید تاریخ تئاتر را به قبل و بعد از کرونا بدل سازد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار