معرفی کتاب:

«آشنای آسمان»

کتاب «آشنای آسمان» دربرگیرنده روایتی از زندگی و حماسه‌های سردار سرلشکر پاسدار «شهید حسن شفیع زاده» فرماده توپخانه سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) است که با تلاش و کوشش «جعفر سلیمانی‌کیا» و «حسین نجفی» گردآوری شده است.
کد خبر: ۳۹۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 20April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، کتاب «آشنای آسمان» دربرگیرنده روایتی از زندگانی و حماسه‌های سردار سرلشکر پاسدار «شهید حسن شفیع زاده» فرماده توپخانه سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) است که با تلاش کوشش «جعفر سلیمانی‌کیا» و «حسین نجفی» گردآوری شده است.

این اثر باحمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بسیج در 143 صفحه به شمارگان  3000 نسخه در بهار سال 1384 چاپ و منتشر شده است.

دفاع مقدس ما که ادامه بدر، حنین و نینوا بود، بار دیگر قامت رسای علی اکبر (س)، ابوالفضل العباس، مالک اشتر نخعی، مسلم بن عوسجه را علم به دوش به میدان آورد. فرماندهان با صفا و با فضیلتی را که بی هیچ ادعایی علم حادثه را به دوش کشیدند و بی تامل بر قاف حادثه رفتند، با خود هیچ نبردند و از خود هیچ نگذاشتند جز راه نا تمام.

سردار سر لشکر پاسدار «حسن شفیع زاده» یکی از آنان بود، سینه سرخ وارسته‌ای که روحش آبشار مهربانی بود و وجودش صمیمی تر از ابر و باران.

او که غریب خاک بود و آشنای آسمان رجعتش بر زمین تنها بر این بود که خاک را به افلاک پیوند دهد. با حضور عاشقانه خود در غزوه ثامن الائمه، به آوردگاه بیت المقدس اندیشید و دیری نپایید که با همت والایش توپخانه قدرتمند سپاه را بنیان نهاد و مردانه جبهه کفار را در هم کوبید.

آشنای عرش که در میقات کردستان احرام بسته بود، در عرفات آبادان وقوف کرد و سرانجام در منای ماووت به معراج رفت و آسمانی شد.

اینک مائیم و مسولیتی عظیم در پاسداری از ارزش‌های به یادگار مانده از آن همه فداکاری‌ها و پای‌مردی‌ها که بایسته است در ترویج و تعمیم آن‌ها بکوشیم و رسالت تاریخی خود را به جا آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار