«ترکه‌های درخت آلبالو» سه دهه پس از تألیف، دوباره در بازار کتاب

«ترکه‌های درخت آلبالو» نوشته اکبر خلیلی برای چهارمین بار از سوی نشر «اسم» منتشر شد.
کد خبر: ۳۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 19April 2020

«ترکه‌های درخت آلبالو» سه دهه پس از تألیف، دوباره در بازار کتاببه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رمان «ترکه‌های درخت آلبالو» نوشته «اکبر خلیلی» برای چهارمین بار از سوی انتشارات «اسم» منتشر شد. این اثر پیش از این توسط نشر «امیرکبیر» و «بنیاد ادبیات داستانی» منتشر شده بود.

این کتاب به موضوع درگیری‌های عناصر ضد انقلاب در کردستان و ماه‌های اولیه شروع جنگ تحمیلی می‌پردازد و زندگی «سرهنگ حمیدرضا مدنی»، فرمانده حکومت نظامی یکی از مناطق تهران را دستمایه خود قرار داده است. این فرمانده چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر شده و منتظر است حکم تیربارانش صادر شود. او کودکی‌اش را در خانواده‌ای مذهبی سپری کرده است. وقتی پسری کوچک بود، پدرش قصد داشته او را به دلیل برداشتن دو اسکناس ده تومانی از صحن حرم شاه عبدالعظیم با ترکه‌های آلبالو تنبیه کند. اگرچه در جنگ ظفار نیز شرکت داشته اما هرگز دستش به خون بی‌گناهی آلوده نشده است.

«ترکه‌های درخت آلبالو» ادای دینی به روزهای غرورآمیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به ویژه حماسه‌سازان آن دوران از جمله شهید ایرج نصرت زاد است که همه زندگی خود را فدای دین، آرمان‌های انسانی و سرزمین مادری خود کردند.

کتاب «ترکه‌های درخت آلبالو» با ۳۸۴ صفحه از سوی انتشارات اسم منتشر شد. این کتاب، پیش‌تر در انتشارات عصر داستان انتشار یافته بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار