شاکری مطرح کرد؛

نقش «تحیری» در نخستین سیلی انقلابیون پیرو امام به آمریکایی‌ها

مجتبی شاکری گفت: انفجار خان سالار محل عیش و عشرت مستشاران آمریکایی، نخستین سیلی انقلابیون پیرو حضرت امام به آمریکایی‌ها بود و نقش علی تحیری در آن عملیات بر دوستان پوشیده نیست.
کد خبر: ۳۹۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ - 19April 2020

نقش «تحیری» در نخستین سیلی انقلابیون پیرو امام به آمریکایی‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی شاکری» از اعضای گروه توحیدی صف در پی شهادت علی تحیری عضو برجسته گروه توحیدی صف اظهار داشت: پرچمداری مکتب حضرت امام در شرایط اختناق ستمشاهی، حضور مصمم در وسط میدان حوادث، به دوش کشیدن مسئولیت‌های پرهزینه که کمترین آن حکم اعدام پای جوخه دار بود، بخشی از شخصیت و زندگی علی تحیری (آقا مصطفی) در دوران خفقان ستمشاهی بود.

وی افزود: خروج آقا مصطفی از حلقه نیرو‌های مخصوص گارد زمان شاه و قرار گرفتن در مغناطیس شخصیت شهید محمد بروجردی (میرزا) ابعاد شناختی و معرفتی او را آنچنان متحول کرد که از آقا مصطفی مبارزی انقلابی و مکتبی در چهارچوب اندیشه اسلام ناب محمدی و مبارزه تکلیف مدارانه با تبعیت از روحانیت و ولایت فقیه ساخت.

شاکری همچنین گفت: خلاقیت، شجاعت، طراحی عملیات، ارتقا سطح آموزش و مهارت نظامی گروه توحیدی صف جایگاه او را در این تشکیلات بالا برد. علاوه بر این انفجار خان سالار محل عیش و عشرت مستشاران آمریکایی این نخستین سیلی انقلابیون پیرو حضرت امام به آمریکایی‌ها بود و نقش آقا مصطفی و شهید احمدی در آن عملیات بر دوستان پوشیده نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: نقش آفرینی در پیشنهاد حفاظت از حضرت امام در مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا و بازگشت و برآورد فنی و عملیاتی آن حاصل ذهن خلاق نظامی و حرفه‌ای آقامصطفی در جمع دوستان بود که پیشنهاد نهایی را شهید بروجردی از طریق آیت الله بهشتی در شورای تصمیم گیری ارائه کردند و طرح پرهزینه و تعهدآور سازمان منافقین به حاشیه رانده شد.

شاکری تصریح کرد: آقا مصطفی در آموزش حلقه اولیه نیرو‌های سپاه در پادگان‌های مختلف و استان‌ها یکی از مربیان برجسته این دوره‌ها بود. روحیه خطرپذیری و رفتن به کانون حوادث سخت، مبارزه با ضد انقلابیون کُردنما و حمایت از پیشمرگان کُرد مسلمان را با بصیرت پیش برد.

وی افزود: آقا مصطفی به دنبال زدن سیلی‌های بعدی به مستشاران آمریکایی و سلطنت طلبان فراری رژیم ستمشاهی بود بخش‌هایی از روایت او در لایه برداری از زندگی خودش و پیوند با شهید بروجردی در کتاب مسیح کردستان اثر آقای محمودزاده آمده است. آقا مصطفی همواره در عهد خود با حضرت امام (ره) انقلاب و ولایت و مردم باقی ماند.

امید که بازخوانی هنری درس‌ها و عبرت‌های این مبارز انقلابی چراغ راه نسل جوان ما باشد. روح بی قرار علی تحیری ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ در بهشت زهرا و در جوار امام راحل و یاران مبارز و شهیدش قرار یافت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها