عریقات:

اجماعی بین‌المللی در رد الحاق اراضی فلسطینی وجود دارد

دبیرکل کمیته اجرایی «ساف» ضمن تشریح تماس‌های خود با مقامات مختلف در جهان اعلام کرد، اجماعی بین‌المللی در مخالفت با قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری دیده می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ - 19April 2020

اجماعی بین‌المللی در رد الحاق اراضی فلسطینی وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، هفته گذشته دفتر ملی دفاع از اراضی و مقاومت در برابر شهرک سازی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با انتشار گزارشی اعلام کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از مشغول بودن جهان به مسأله کرونا در آستانه توافق نهایی درباره نقشه‌های الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل هستند.

در همین زمینه، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» امروز (یکشنبه) تصریح کرد: اجماعی بین‌المللی در حفظ اصل «راهکار دو دولتی» و مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و گفت‌وگوی مستقیم میان طرفین با کمک کمیته چهار جانیه صلح بین‌المللی وجود دارد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، وی ادامه داد، در تماس به «سوسانا ترستال» فرستاده اتحایده اروپا در روند صلح و «نیکولای ملادینوف» فرستاده سامزان ملل در روند صلح افق حل نزاع فلسیطینی-اسرائیلی بر اساس قوانین بین‌الملل، نجات عملیات صلح با کمک جامعه بین‌الملل بویژه اعضای شورای امنیت و آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داده است.

عریقات سپس از تماس خود با «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه اسپانیا، سیمون کُوِنی (Simon Coveney) وزیر خارجه ایرلند و «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه خبر داد و گفت، آن‌ها را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار داده است.

توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی شامل الحاق دره اردن و شمال «بحرالمیت» به فلسطین اشغالی از طریق گفتگو با دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی است و صحبت از اعلام تاریخ دهم ژوئیه برای الحاق اراضی است.

در همین ارتباط، «ایلان فاز» رئیس سابق مدیریت مدنی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اذعان داشت، بسیاری از ژنرال‌ها بر این باورند که این رژیم با عواقب الحاق نمی‌تواند مقابله کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار