مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

ایثارگری‌های ارتش جایگاه ویژه‌ای در موزه دفاع مقدس قم دارد

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» گفت: ارتش فداکاری‌های بی‌شماری در دوران انقلاب اسلامی تا سال‌های دفاع مقدس داشته و جایگاه ویژه‌ای در موزه آرایی موزه دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۳۹۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱ - 20April 2020

ایثارگری‌های ارتش جایگاه ویژه‌ای در موزه دفاع مقدس قم داردحجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: برنامه‌هایی که برای گرامیداشت روز ارتش در قم و دیگر نقاط کشور برگزار شد، در واقع یادآور اوج کرامت و عظمت این نیروی مقتدر است.

وی افزود: ابتکار و سیاست اصولی حضرت امام (ره) در اعلام روز ارتش و ابقای آن، شاهکار و یادگاری ماندگار بود که آثار آن تا سال‌ها از حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی گرفته تا حماسه آفرینی در دفاع مقدس و حضور باشکوه در حماسه دفاع از حرم باقی ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: اعلام روز ارتش از سوی امام خمینی نگاهی زیبا و توام با بصیرت و فرماندهی بود که تهدید را به فرصت تبدیل کرد و از ارتشی که در دوران طاغوت و با سرمایه و پشتیبانی استکبار، تقویت شده و نضج یافته بود، نیرویی مردمی و جان برکف و در تراز انقلاب ساخت و در دفاع از اسلام و اقتدار میهن اسلامی حماسه‌های بی بدیل آفرید.

وی تصریح کرد: در واقع امام خمینی با نگاه عالمانه خویش، قواره و قد وقامت رشید ارتش را حفظ کرد و با ایجاد تغییراتی در آن، منجر به حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر قوای مسلح در خدمت به دین و میهن اسلامی شد.

لقمانپور ادامه داد: ارتش پس از دوران دفاع مقدس همچنان به نقش بازدارندگی خویش در برابر دشمنان اسلام ادامه داد و تحت امر فرماند‌هی معظم کل قوا، سرسختانه در چهار نیروی هوایی، زمینی، دریایی و پدافندی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا حراست کرد و گستره این حماسه تا دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) نیز استمرار یافت.
 
وی گفت: امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی با احداث بیمارستان‌های صحرایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در بحث مقابله با شیوع کرونا و امدادرسانی با تمام قوا در حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و... به نیاز‌های حیاتی جامعه به خوبی و زیبایی هر چه تمام‌تر پاسخ می‌دهد و مایه دلگرمی مردم و کادر درمانی شده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اضافه کرد: ارتش، نیرویی انقلابی است و روحیه کادر فرماندهی آن بیانگر روح ولایی و الهی ارتش مکتبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به روند احداث و تکمیل موزه دفاع مقدس قم تاکید کرد: شهادت فرماندهان والامقامی چون شهید سپهبد قرنی و شهید فراشاهی و حدود 600 شهید ارتش در قم، پرونده ویژه‌ای را در موزه آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گشوده و از سال‌های قبل هماهنگی‌های گسترده‌ای برای جانمایی و مباحث محتوایی ارتش در موزه انجام شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار