فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

ضدعفونی روستاهای محروم خراسان‌ جنوبی توسط ارتش

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در شرایط کرونا فعالیت‌ها و اقدمات زیادی را انجام داده، گفت: روستاهای محروم و مرزی استان به‌صورت روزانه توسط ارتس ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ - 20April 2020

ضدعفونی روستاهای محروم خراسان‌جنوبی در قالب رژه خدمتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمود محمودی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان‌ جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با روز ارتش نیروهای ارتش در استان خراسان‌ جنوبی با نظم خاص و شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» رژه متفاوتی را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار کردند.

وی با بیان اینکه رژه خدمت با ماهیت کمک‌رسانی برای کنترل و مهار ویروس منحوس کرونا همزمان با روز ارتش در این استان برگزار شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی براساس وظیفه قانونی خود که عمل به شعار «ارتش برای ملت» است، امسال با تمام تجهیزات دفاعی و بیولوژیکی با بیماری کرونا مقابله کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی برابر قانون اساسی، مأموریت اصلی خود را دفاع از تمامیت ارضی کشور و از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند و مأموریت دوم ارتش در زمان صلح، کمک به مردم و در جهت پیشرفت، توسعه و آبادانی است که در زمان بلایای طبیعی باید وارد عمل شود تا به مردم خدمت کند.

محمودی با بیان اینکه براساس مأموریت خدمت به مردم در شرایط کرونا فعالیت‌ها و اقدمات زیادی را انجام داده و این مأموریت همچنان ادامه دارد، افزود: در خراسان‌ جنوبی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ امسال بیش از ۵۷ هزار نفر توسط نیروهای ارتش تب‌سنجی و بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودروی مردم در ورودی‌های بیرجند ضدعفونی شدند.

وی از اهدای خون ۵۰ نفر از کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ در استان خبر داد و بیان داشت: تلاش ما بر این است که در ایام مختلف سال، این اقدام را انجام دهیم و در ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌ای به این شکل خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان‌ جنوبی از ضدعفونی روستاهای مرزی و محروم استان  به‌صورت روزانه توسط ارتش خبر داد و عنوان کرد: همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی، مشاوره رایگان پزشکی و ویزیت رایگان توسط نیروهای ارتش در مناطق مختلف ارائه می‌شود.

محمودی رفع آلودگی از معابر با امکانات بیولوژیکی، احداث بیمارستان‌های صحرایی و گروه‌های پزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کرونا در سطح استان ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار