فراخوان مسابقه طراحی ماسک بهداشتی

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور فراخوان مسابقه طراحی ماسک بهداشتی داد.
کد خبر: ۳۹۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ - 20April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در راستای اجرای سیاست و اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و عطف به ماهی، وظیفه ذاتی و رسالت خود در شرایط بحرانی کشور و وضع موجود، نگاه حمایتی ویژه کارگروه با در نظر گرفتن نیازها و دغدغه های تلاشگران و جهادگران جبهه مدافعان سلامت کشور در عرصه طراحی و تولید اقلام و تجهیزات بهداشتی و درمانی از قبیل ماسک، گان، لوازم بهداشتی و غیره در حال حاضر مشغول به انجام وظیفه می‌باشد.

در همین راستا کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با همکاری طراحان و فعالان حوزه مد و لباس کشور در نظر دارد با رعایت استانداردهای لازم و ابلاغی از سوی وزارت محترم بهداشت و درمان و ستاد مقابله باکرونا مسابقه طراحی ماسک بهداشتی را در دو بخش بزرگسالان و کودکان (تا سن 7 سال) برگزار نماید.

هدف از برگزاری این مسابقه ایجاد حس و انگیزه رقابت در فضای کنونی و ارائه و تولید ماسک‌های بهداشتی متنوع با نگاه زیبایی شناسی برروی ماسک‌های مصرفی به ویژه ماسک کودکان می‌باشد تا با رعایت شرایط، ضوابط و استانداردهای موجود و ارائه طرح‌های متنوع و زیبا، در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و سایر بیماری های دستگاه تنفسی، اعم جامعه به استفاده از لوازم بهداشتی ترغیب و تشویق شوند.

این مسابقه طراحی برای عموم آزاد و در قالب دو بخش بزرگسالن و کودکان ( تا سن 7 سال) برگزار و آثار ارسالی شرکت کنندگان با معیار و شاخص های حمایتی، تولیدی، مصرفی، محتوایی و زیبایی شناختی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بعد از پایان داوری آثار منتخب و برگزیده جهت تولید انبوه به تولیدکنندگان اینگونه محصولات ارائه خواهد شد و در پایان به 3 اثر برگزیده در هر بخش جوایز ارزنده اعطاء و همچنین برای تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در مسابقه طراحی از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صادر می شود.

تاریخ برگزاری:
زمان ارسال آثار در این مسابقه از تاریخ 31/1/99 شروع و در مورخ 9/2/99 خاتمه می یابد. طراحان و شرکنندگان می بایست ضمن درج مشخصات فردی آثار خود را در قالب تصویر سازی در بخشهای مشخص شده به نشانی ravabet.mode@gmail.com ارسال نمایند.

شرایط شرکت در مسابقه:
الف) تصویر سازی ماسک بزرگسالان:
1. طراحی بر روی کاغذ قطع A4 و تکنیک ازاد می باشد.
2. هر شرکت کننده می تواند در این بخش حداکثر 3 اثر ارائه نماید.
3. طراحی ماسک به صورت کاربردی ، قابل دوخت و اجرا و به صورت انبوه مورد نظر می باشد.
4. طراحی تصاویر می بایست متناسب با ضوابط، قوانین کارگروه، شئونات اسلامی و عرف جامعه صورت پذیرد.
5. الزام به رعایت جنسیت سازی در این بخش از مسابقه طراحی وجود ندارد.
6. در صورت لزوم منبع و ماخذ ایده و القاء طرح در قسمت توضیحات ذکر شود.
7. ارائه الگوی دوخت و تولید به همراه اثر الزامی نمی باشد.
8. استفاده از آرم، علائم، نشانه و تصاویر بیگانه و نامناسب برای استفاده در طراحی ماسک ممنوع می-باشد و حفظ مسائل شرعی و عرفی جامعه و قوانین باید مورد توجه قرار گیرد.
9. پیش زمینه (بک گراند) آثار ارسالی که دارای تصاویری با مضامین مفهمومی این دوره (وضعیت کنونی بیماری کرونا) و رنگ آمیزی خاصی می باشد دارای حائز اهمیت و امتیاز می باشد.
10. اصل برگه آثار طراحی شده می بایست تا 15روز بعد از اتمام تاریخ فراخوان به دبیر خانه کارگروه ساماندهی مد و لباس ارسال شود.
11. تصاویر آثار باید اسکن و در قالب فایل PDF و یا JPG در نشانی الکترونیکی بارگذاری شود.
12. ضوابط و استانداردهای تولید ماسک بهداشتی در طراحی آثار باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

ب) تصویر سازی ماسک کودک:
1. آثار باید برای کودکان تا سن 7 سال طراحی شوند.
2. آثار باید طراحی بر روی کاغذ قطع A4 و تکنیک آزاد می باشد.
3. طراحی ماسک به صورت کاربردی ، قابل دوخت و اجرا و به صورت انبوه مورد نظر می باشد.
4. هر شرکت کننده می تواند در این بخش حداکثر 3 اثر ارائه نماید.
5. الزام به رعایت جنسیت سازی در این بخش از مسابقه طراحی مورد توجه و الزامی می باشد.
6. در صورت لزوم منبع و ماخذ ایده و القاء طرح در قسمت توضیحات ذکر شود.
7. ارائه الگوی دوخت و تولید به همراه اثر الزامی نمی باشد.
8. استفاده از آرم، علائم، تصاویر و نشانه های بیگانه برای طراحی آثار ممنوع حفظ مسائل شرعی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
9. استفاده از تصاویر و نشانه ها باید متناسب با سن و جنسیت کودکان انجام پذیرد.
10. امکان طراحی ملحقات از قبیل عینک، هدبند، دستمال سر و پوشش سر در بخش تصویر سازی ماسک کودک بلامانع می باشد.
11. پیش زمینه (بک گراند) آثار ارسالی که دارای تصاویری با مضامین مفهمومی این دوره (وضعیت کنونی بیماری کرونا) و رنگ آمیزی خاصی می باشد دارای حائز اهمیت و امتیاز می باشد.
12. اصل برگه آثار طراحی شده می بایست تا 10 روز بعد از اتمام تاریخ فراخوان به دبیر خانه کارگروه ساماندهی مد و لباس ارسال شود.
13. تصاویر آثار باید اسکن و در قالب فایل PDF و یا JPG در نشانی الکترونیکی بارگذاری شود.
14. ضوابط و استانداردهای تولید ماسک بهداشتی در طراحی آثار باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

تذکر:
طراحان و شرکت کنندگان می بایست ضمن ثبت مشخصات فردی خود در انتهای برگه ، تصاویر آثار طراحی شده را در دو بخش مشخص نمایند و بارعایت استاندارد و شرایط مندرج در فراخوان اقدام به بارگذاری نمایند.
شایان ذکر است طراحانی که شرایط مطروحه را رعایت نکنند اثر وی حذف و مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.
متقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با آقای لطیفی با شماره 66739578، آقای احمدی با شماره 09370225133 -66742117 و آقای ظهوریان با شماره 09206960969 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها