به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، پس از ورود ویروس کرونا در کشورمان و الزامات نهادهای حکومتی مبنی بر کاهش رفت و آمد در سطح شهر، رسانههای صوت و تصویر در فضای مجازی مسئولیت اجتماعی خود را در این خصوص به انجام رساندند.
بر اساس این گزارش آپارات به عنوان پلتفرم اشتراک ویدئو، به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا از دو روش حذف محتوای جعلی و ترویج محتوای صحیح و سالم در این خصوص به تسهیل فضا برای انتشار اخبار صحیح رفت. تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی با پایش ماشینی و گزارشهای مردمی حذف و کانال ستاد اطلاع رسانی کرونا را در اخبار داغ خود قرار داد تا منبع مطمئنی برای کاربران شود.
از سوی دیگر آپارات بیش 100 کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرد و در مجموع حدود 8 میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزنده با هشتگ کرونا را به نمایش درآورد.
رسانه روبیکا نیز در زمان تعطیلی مدارس و موسسات آموزشی با 60 میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزشی در این زمینه رکورددار بود. این رسانه با میزبانی از محتوای 109 هزار معلم، 55 هزار مدیر و 950 هزار دانش آموز نقش مهمی در آموزشهای از راه دور در زمان بحران کرونا داشت.
رسانه پخش ویدئوی نماوا با شروع تعطیلیها، سه روز خدمات خود را برای همه مشترکین رایگان کرد. به علاوه تمامی محتواهای کودکان و انیمیشنها در این رسانه تا زمان ادامه بحران بیماری کرونا رایگان شد. این تسهیلات منجر به افزایش 20 درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه گردید که نشان از استقبال مردم از این اقدامات دارد.
رسانه کافه بازار نیز در این فضا دست به کار شد و با اعطای تسهیلات به کاربران بیش از 3.5 میلیون دقیقه محتوا مرتبط با کرونا را برای کاربران به نمایش گذاشت. از سوی دیگر با ترجمه و دوبله محتواهای آموزشی سازمان بهداشت جهانی و ویدئوهای نهادهای متولی در بحث پیشگیری از شیوع کرونا نقش خود را برای کاهش خطرات کرونا ایفا کرد.
انتهای پیام/ 121