سردار تنگسیری تشریح کرد؛

ماجرای مواجهه ناو آمریکایی و شناور سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ۱۹ فروردین رزم‌ناو «سی جی ۷۲» آمریکا در سینه شناور شهید حججی قرار گرفت و در اقدامی بسیار خطرناک سد راه ادامه مسیر قانونی شناور‌ سپاه شد.
کد خبر: ۳۹۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ - 20April 2020

ماجرای سد کردن مسیر حرکت شناور سپاه توسط ناو آمریکاییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات مواجهه اخیر شناور‌های ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس اظهار داشت: ۱۳ فروردین به شناور شهید حججی ماموریت دادیم که از بندر عباس و تنگه هرمز به سمت شمال خلیج فرس حرکت کند که در برگشت در ۱۸ فروردین در ۴۰ مایلی جنوب شرقی جزیره فارسی و در ساعت ۲۳ در صفحه رادار دو شناور را می‌بینند؛ به همین جهت از آن‌ها درخواست معرفی می‌کنند.

وی افزود: یکی از آن‌ شناورها که ناوچه آمریکایی همراهِ دیگر ناو این کشور بود از مسیر خود خارج می‌شود و در سینه شناور سپاه قرار می‌گیرد؛ البته این شناور‌ها در تخلفی آشکار سیستم ناوبری خود را خاموش کرده بودند.

دریادار تنگسیری ادامه داد: فردای این روز در ساعت ۶ صبح شناور سپاه در سمت چپ خود تعدادی هدف را در صفحه رادار خود می‌بیند به همین جهت از این شناور‌ها درخواست اعلام شناسایی می‌کند که شناور‌های آمریکایی از پاسخ به این درخواست امتناع می‌کنند.

وی اضافه کرد: این روند ادامه دارد تا در ساعت هفت صبح با روشن شدن هوا، رزم‌ناو CG ۷۲ آمریکا در سینه شناور شهید حججی قرار می‌گیرد و در اقدامی بسیار خطرناک سد راه ادامه مسیر قانونی شناور‌های سپاه می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: در چنین شرایطی شناور شهید حججی به ناو آمریکایی اعلام می‌کند که ما قصد عبور از انتهای ناو را داریم؛ با اعلام این مطلب ناو آمریکایی به عقب حرکت می‌کند تا راه شناور سپاه را سد کند؛ به همین جهت خدمه شناور شهید حججی سکان شناور را به سمت چپ می‌دهند و در مسیر قرار می‌گیرند و از سینه شناور یاد شده عبور می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: شناور شهید حججی با عبور از ناو آمریکایی به آن‌ها متذکر می‌شود که حرکت شما خلاف پروتکل‌های نظامی و دریانوردی است.

سردار تنگسیری سپس در توضیح بیشتر عنوان کرد: ۱۱ فروند شناور از ناوتیپ ذوالفقار منطقه سوم دریایی سپاه از اروند خارج می‌شوند و با آمریکایی‌ها در منطقه تمرینی سپاه مواجه می‌شوند؛ منطقه‌ای که به صورت بین المللی اعلام شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار