داوری جشنواره نهم در بعد وسیع؛

چتر شعر فجر برای نهادهای صنفی گشوده شد

بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای مشارکت وسیع نهادهای صنفی در داوری جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای آنها نامه نوشت.
کد خبر: ۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳ - 24January 2015

چتر شعر فجر برای نهادهای صنفی گشوده شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بهعنوانِ مجری برگزاری نهمین جشنوارهٔ شعر فجر، برای برگزاری هر چه فراگیرتر و دقیقتر جشنواره و بهرهگیری از نظراتِ تشکلهای صنفی در روندِ داوری، نامهای را بر اساس آییننامهٔ جشنواره به برخی مؤسسات و نهادهای صنفی ادبی ارسال کرد.

در متن این نامه آمده؛ بنا به تبصره 2 ماده 4 آیین نامه مصوب هیات علمی نهمین جشنواره بین­ المللی شعر فجر در سال 1393 برای مشارکت هر چه بیشتر اهالی ادبیات در این رویکرد مهم ادبی؛ موسسات و تشکل­های ملی صنفی و ادبی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند هرکدام حداکثر 3 اثر در هر یک از سه بخش شعر بزرگسال، درباره شعر ، شعر کودک و نوجوان که چاپ اول آنها در سال 1392 باشد به دبیرخانه این جشنواره معرفی نمایند.

خواهشمند است حداکثر 3 اثر در بخش های فوق که از نظر آن مرکز حائز کسب عنوان برگزیده است تا تاریخ هشتم بهمن رسما به دبیرخانه نهمین جشنواره معرفی فرمایند.

افرادی چون؛ محمد رضا سرشار، علی محمد مودب، سردار گلعلی بابایی، جباری،  مومنی، رشاد، عموزاده خلیلی، میعاد صادقی، نیلی، فاطمه راکعی، جواد حیدری، شهاب مرادی، علیرضا حاجیان زاده، دکتر حاتمی، عبدالجبار کاکایی دبیر دوره گذشته در این لیست قرار دارند.

پیش از این طی یک نشست خبری مهدی قزلی دبیر جشنواره در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر میزان نقش تشکلهای صنفی و ادبی حوزه شعر در جشنواره گفته بود؛ از تشکلهای ادبی و صنفی ادبیات درخواست کردهایم تا آثار مد نظر خود برای انتخاب شدن را اعلام نمایند و این مشارکت آنها در این جشنواره خواهد بود در محافل شعرخوانی نیز تصمیم با هیات علمی است که شاعران و دبیران آن محافل را انتخاب میکنند و هیات علمی معیار انتخاب است در مورد مکان برگزاری محافل شعری نیز بخش اجرایی نظر خواهد داد ولی هنوز به نتایج قطعی نرسیدیم و اعلام آن را به زمان مناسب موکول میکنیم. اما میتوان گفت که خوزستان یکی از استانهای میزبان جشنواره شعر فجر خواهد بود.

گفتنی است، بنا بر آنچه در همین نشست اعلام شده، اختتامیه جشنواره به احتمال زیاد اواسط اسفند ماه خواهد بود و شروع آن در دهه فجر صورت میگیرد، 20 بهمن اولین محفل شعرخوانی برپاخواهد شد. البته اسامی نامزدها تا 18 بهمن اعلام می شود تا اعضای هیات علمی و داوران جشنواره در ترنگیزان فجر بنیاد شعر و ادبیات داستانی شعرخوانی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار