یادداشت/ حامد افروغ

«سپاه»؛ تجلی دست قدرت الهی در حمایت از مظلوم و شوریدن بر ظالم

سپاه پاسداران همانطور که از نامش پیداست برای پاسداری از انقلاب زاده شد، تا تجلی دست قدرت الهی در دفاع از مظلوم و شوریدن بر ظالم باشد، قدرتی که امروز به انحاء مختلف با زدن ضربات و سیلی‌های گوناگون به استکبار جهانی، قدرت نضج‌یافته و روزافزون خود را به رخ دشمنی می‌کشد.
کد خبر: ۳۹۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 21April 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ «خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر آن ملت آنچه در آن هستند را تغییر دهند»، این جمله مضمون یکی از آیات مبارک الهی است، جمله‌ای که جان کلام را برای خوشبختی یا بدبختی ملت‌ها گفته و حجت را تمام کرده است. در واقع از این آیه برمی‌آید که خوشبختی و بدبختی هر ملتی از درون همان ملت می‌جوشد و اگر ملتی در وضعی اسفناک قرار دارد، ابتدا باید خود را مواخذه کند.

مردم ایران با حمایت و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی، که به انواع امدادهای غیبی و حمایت‌های الهی مفتخر است و ماجرای طوفان شن، یکی از آنهاست، نشان دادند که قویا مایل به تغییر سرنوشت خود بوده و نمی‌خواستند برای همیشه در حضیض ذلت، زیر سایه غرب‌زدگان و دنیازدگان زندگی کنند؛ از این‌رو انقلاب اسلامی سرآغاز بارش رحمت الهی بر ملت ایران شد، هرچند انتخاب‌های غلط و اشتباه‌های سیاسی باعث شد تا آنطور که ظرفیت انقلاب اسلامی می‌طلبد، استعدادهای ملت ایران ظهور و بروز نیابد.

«امنیت درون‌زا و پایدار» یکی از برکات اصلی و امتیازات شگرف انقلاب اسلامی است که برگرده نظامیان سرافراز و آزاده ایران بزرگ استوار است. وامروز سالروز تاسیس یکی از آن گروه‌های نظامی است که به تعبیر امام خمینی (ره) اگر نبود، کشور هم نبود؛ سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

سپاه پاسداران همانطور که از نامش پیداست برای پاسداری از انقلاب زاده شد، تا تجلی دست قدرت الهی در دفاع از مظلوم و شوریدن بر ظالم باشد، قدرتی که امروز به انحاء مختلف با زدن ضربات و سیلی‌های گوناگون به استکبار جهانی، قدرت نضج‌یافته و روزافزون خود را به رخ دشمنی می‌کشد. قدرتی که نه فقط در عرصه نظامی بلکه در هر عرصه‌ا که انقلاب اسلامی احساس نیاز کند، سایه رحمت خود را بر سر ملت می‌گستراند به طوریکه با ورود سپاه در موارد خطر یا ضعف، مردم دلگرم به رفع آن خطر یا اضمحلال آن ضعف و تبدیلش به قوت می‌شوند.

آنچه امروز سپاه از خود نشان داده، یک قدرت چند وجهی است که برای حفظ کیان انقلاب اسلامی، خود را به انواع قدرت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی تبدیل کرده است تا مانند معجونی اکسیرمانند، در هر موقعیتی بتواند بهترین خدمت را به مردم کشورش ارائه دهد، خدمتی که به لباس سبز این ارگان رنگی الهی بخشیده و شهدایش را به گواه این مدعا، پیشکش انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار