روسیه از انجام موفق یک رزمایش دریایی چند منظوره دربالتیک خبر داد

نیروی دریایی روسیه از برگزاری موفقیت آمیز یک رزمایش دریایی با مشارکت برخی ادوات جنگی خود خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ - 21April 2020

روسیه از انجام موفق یک رزمایش دریایی چند منظوره دربالتیک خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نیروی دریایی روسیه روز سه شنبه از انجام موفق یک رزمایش دریایی چند مرحله‌ای در منطقه «بالتیک» با حضور ناوگان دریایی منطقه بالتیک خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» در این رزمایش کشتی‌های حاضر در رزمایش حملات هوایی نیرو‌های مهاجم را دفع کرند و همچنین اهداف دریایی از قبل تعیین شده را با موفقیت هدف قرار دادند. در این رزمایش ناوگروهی متشکل از کشتی‌های آبی، خاکی «کالینینگراد» و «کورولیوف» با موفقیت وظایف محوله را انجام دادند.

در این رزمایش همچنین قابلیت‌های پدافند هوایی کشتی‌های حاضر مورد سنجش قرار گرفت. همچنین با استفاده از آتش توپخانه به اهداف دریایی دشمن فرضی شلیک شد.

به گزارش این منبع خبری، قرار است در مرحله آخر این رزمایش تفنگداران دریایی وارد یک ساحل شده و آنجا را به طور فرضی تصرف کنند. در این رزمایش روسیه از پرتابگر‌های موشکی «گروزا» استفاده کرده است.

روسیه پیشتر نیز یک رزمایش بزرگ موشکی را در مناطق مختلف از جمله دریای خزر و دریای سیاه برگزار کرد. ارتش روسیه در این رزمایش بزرگ انواع موشک‌های راهبردی بالستیک و کروز را از زمین، دریا و هوا شلیک کرد.

چندی قبل دریا سالار «جیمز فوگو» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا گفت که حضور کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیما‌های روسیه در دریای بالتیک، سیاه و مدیترانه باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

برخی منابع خبری در روز‌های گذشته گزارش دادند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرز لتونی با لیتوانی و بلاروس یک رزمایش ضد روسیه با مشارکت حدود ۶۰۰ نظامی و ۱۰۰ خودرو و تجهیزات زرهی برگزار میکند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها