برکات یک امامزاده غریب برای روزهای کرونازده تهران+ تصاویر

آستان مقدس امامزاده روح‌الله حوالی میدان امام خمینی تهران نزدیک به دو ماه است به کارگاهی برای تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۹۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ - 26April 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در ایامی که همه ایرانی‌ها به واسطه کرونا خانه‌نشین شدند، بودند افرادی که برای کمک به بهتر شدن وضعیت بیماران و کادر درمان پا به میدان عمل گذاشتند. خانه‌ها و مساجد و پایگاه‌های بسیج زیادی در این ایام محل فعالیت‌های اعضای محل برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور شده و عملا به کارگاهی برای کمک به کادر درمانی و خدماتی تبدیل شدند. این اقدام به حدی تاثیرگذار بود که گاه شبکه‌های خارجی گزارش‌هایی از تبدیل شدن مساجد و امامزاده‌ها به کارگاه‌های کوچک تولید ماسک و لوازم بهداشتی مخابره کردند. این نیازسنجی و اقدام به‌موقع باعث شد تا در ایام اوج نیاز کشور به محصولات و اقلام بهداشتی، این اقلام در کشور نایاب نشده و وضعیتی که در بسیاری از کشور‌ها برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده پیش آمد در کشور ما مشاهده نشود.

تبدیل یک امامزاده به خط مقدم مبارزه با کرونا+ عکس

آستان امامزاده روح‌الله در جنوب شهر تهران در نزدیکی میدان امام خمینی (ره) نزدیک به دو ماه است که تبدیل به پایگاهی برای فعالیت‌های ضد کرونایی شده. از تولید ماسک و گان تا ضدعفونی معابر و راه‌اندازی کاروان شادی در ایام ولادت ائمه، تنها بخشی از فعالیت‌های تولیت این امامزاده است.

حجت الاسلام حجر رسولی مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله در گفت‌وگویی با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به بخشی از فعالیت‌های این آستان در ایام کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: از سوم اسفند تا به امروز هر روزه خادمین این آستان مشغول به فعالیت در بخش‌های مختلف هستند و مجموعا در حدود ۵۰ خادم روزانه در این محل مشغول خدمات رسانی و تولید ماسک و گان می‎شوند.

وی افزود: در این مدت هر شب خادمین آقا کار ضدعفونی معابر و اماکن سطح شهر را انجام می‎دهند. هم چنین روزانه در حدود هزار ماسک به علاوه ماسک فیلتردار و نزدیک به ۵۰ گان بیمارستان توسط ۲۰ خادم خواهر تولید می‌شود.

تبدیل یک امامزاده به خط مقدم مبارزه با کرونا+ عکس

رسولی تصریح کرد: بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح و همچنین پنج عدد ماسک در مرحله اول بین خانواده شهدای مدافع حرم توزیع شد و قرار است در مرحله دوم این اقلام به همراه بسته‌های معیشتی در روز‌های ابتدایی ماه مبارک رمضان در بین اقشار محروم و کم درآمد توزیع شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله با اشاره به برپایی کاروان نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی در ایام اعیاد شعبانیه در ادامه گفت: در بازدید از مراکز درمانی سعی کردیم درخواست‌های آنان را اجابت کنیم و در یک مورد که نیازمند ۲۰۰ جانماز برای بیماران و کادر درمان بودند این تعداد توسط خادمین امامزاده تهیه و اهدا شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار