رام الله درباره اقدام صهیونیست‌ها برای اجرای معامله قرن هشدار داد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از کمیته بین المللی چهارجانبه صلح خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف طرح الحاق بخش‌های بیش‌تری از خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی فشار آورد.
کد خبر: ۳۹۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ - 22April 2020

رام الله درباره اقدام صهیونیست‌ها برای اجرای معامله قرن هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از کمیته چهارجانبه بین المللی خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف برنامه‌های الحاق بخش‌های جدیدی از خاک فلسطین فشار آورد.

کمیته چهارجانبه بین المللی صلح خاورمیانه شامل نمایندگان کشور‌های آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل است.

«محمد اشتیه» در بیانیه‌ای پس از دیدار آنلاین با «سوین کوهن فن بورگسدورف» نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین گفت: «این نقشه اسرائیل راه حل دو دولتی و هر فرصتی برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی را نابود می‌کند».

وی درباره هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی در چارچوب اجرای معامله قرن آمریکا هشدار داد و گفت: «این طرح آمریکایی مورد مخالفت همه دنیاست، باید یک کنفرانس بین المللی صلح برای حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین و ایجاد راه حل عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین برگزار شود».

«صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین هم گفت که فلسطین و همچنین کشور‌هایی عربی به پارلمان‌های دنیا نامه خواهند نوشت تا مانع اجرای طرح الحاق اسرائیل شوند. او بر اصل راه حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

عریقات در بیانیه‌ای گفت: «در نامه‌های مذکور خواستار اعمال فشار بر رژیم اسرائیل برای توقف شهرک سازی و همه نقشه‌های الحاق و مصادره خاک فلسطین خواهیم شد».

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم اخیرا در نامه‌هایی به اعضای شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و اعضای کمیته چهارجانبه ضمن تشریح خطرات اتخاذ تصمیم تل‌آویو برای الحاق اراضی فلسطینی تأکید کرد که پاسخ فلسطینیان به این اقدام قوی و کوبنده خواهد بود و این تصمیم عواقب خطرناکی برای کل منطقه خواهد داشت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید دو روز پیش بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آن‌ها آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از ماه ژوئیه است.

بر اساس برآورد‌های فلسطینی، الحاق اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی به حدود ۳۰ درصد از کل مساحت آن خواهد رسید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار