مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خبر داد؛

واگذاری ساخت موزه صحرای طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی پیرامون آخرین وضعیت ساخت موزه صحرای طبس، گفت: ساخت موزه صحرای طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور واگذار شد.
کد خبر: ۳۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ - 23April 2020

واگذاری ساخت موزه صحرای طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشورسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: واقعه طبس بعد از تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان به وقوع پیوست و آمریکایی‌ها وقتی اقدام دلیرانه جوانان انقلاب کشور در تسخیر لانه جاسوسی را دیدند، برای جبران آن موضوع و نجات نیروهای خود عملیات‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کردند که در نهایت در صحرای طبس زمین‌گیر شدند.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها طبق برنامه‌های خود فکر همه جا را، جز شن‌های روان که امداد غیبی خداوند بود کرده بودند اما خداوند در این موضوع نیز انقلاب را یاری کرد و منجر به شکست و فرار آمریکایی‌ها شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در 23 اسفند 88 ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس به تصویب مقام معظم رهبری رسید، تبیین کرد: در این موزه تلاش شده از دستاوردهای همه نهضت‌های آزادی‌بخش و فرهنگ مقاومت و ادبیات پایداری سایر ملل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت در برابر استکبار جهانی استفاده شود.

فلاحی با اعلام اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه ساخت موزه انجام شده و بسیاری از اسناد چون لاشه‌های هواپیما از تهران به طبس منتقل شده است، افزود: سال گذشته نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از سوی استاندار خراسان‌جنوبی برای محوطه‌سازی و بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی در صحرای طبس اختصاص یافت.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت موزه صحرای طبس، مطرح کرد: از نیمه دوم سال قبل تصمیم گرفته شد که ادامه ساخت موزه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور واگذار شود و این مهم به روند کارها سرعت خواهد بخشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از هزینه‌کرد چهار میلیارد تومانی برای ساخت موزه صحرای طبس تا سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: جمع‌آوری سایر اسناد چون عکس‌ها و روزنامه‌های باقی مانده از آن ایام، مصاحبه‌های انجام شده پس از آن واقعه جمع‌آوری شده که پس از اتمام ساخت موزه در تالاری به نام اسناد در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها