آیت‌الله علم‌الهدی:

رزمایش «کمک مومنانه» قدرت تمدن اسلام را به رخ جهانیان کشاند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: خصوصیت فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، نشان دادن عظمت و قدرت تمدن اسلامی در قیاس با فرهنگ‌های مختلف جهانی است.
کد خبر: ۳۹۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 23April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در رزمایش «مواسات و کمک مومنانه» که توسط سپاه امام رضا (ع) امروز در مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، اظهار داشت: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه دو خصوصیت اصلی دارد، خصوصیت اول ایجاد و پیدایش یک قرارگاه در سطح استان و در کشور برای شناسایی اقشار نیازمند است.

امام جمعه مشهد هدف این قرارگاه‌ها را ایجاد جریانی منظم برای مساعدت به محرومان دانست و افزود: در واقع هدف این است که این قرارگاه یک پناهگاه برای اقشار آسیب‌پذیر باشد.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه باید بتواند خانواده‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰۹ هزار خانواده آسیب‌پذیر که از زمان شیوع ویروس کرونا خسارت دیده‌اند، شناسایی شده‌اند که اسامی این خانواده‌ها در سامانه‌ای که برای همین موضوع ایجاد شده ثبت خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این رزمایش محدود به ماه مبارک رمضان نخواهد بود و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خصوصیت دوم فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، نشان دادن عظمت و قدرت تمدن اسلامی در قیاس با فرهنگ‌های مختلف جهانی است. در سطح کشور ایران مردم دست در دست هم به یاری هم شتافتند در حالی که در غرب مردم اقدام به خرید اسلحه کردند.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخن اسحاق رابین در همایشی قبل از مرگش، گفت: وی در این همایش به این نکته اشاره کرده بود که «قرن ۲۱ قرن آقایی و سیادت اسلام است» قرن ۲۱ قرن نبرد فرهنگ‌ها است، و پیروز این نبرد فرهنگ اسلام است. توسعه ارتباطات جهانی باعث شده تا همه مردم به چشم ببینند که ویروس کوچکی مانند کرونا چگونه دنیا را بهم ریخته است. این ویروس نشان داد که تمدن غرب چگونه در حال فروپاشی و نابودی و تمدن اسلام در حال پیشرفت و قدرت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار