سردار سلیمانی خبر داد؛

توزیع ۷ میلیون بسته حمایتی بین مردم در رزمایش بزرگ «همدلی و کمک مومنانه»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از توزیع حدود هفت میلیون بسته حمایتی بین مردم طی دو مرحله رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» خبر داد و گفت: ارزش ریالی هر بسته ۳ میلیون ریال است.
کد خبر: ۳۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 23April 2020

توزیع بیش از ۳ میلون بسته معیشتی/ رزمایش کمک مؤمنانه بسیج تا پایان ماه رمضان ادامه داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، سردار «غلامرضا سلیمانی» در حاشیه رزمایش همدلی و کمک مومنانه که عصر امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان که کمک‌های مردمی به اقشار آسیب‌پذیر را تحسین کردند و فرمودند که ملت ایران خوب است که یک خاطره خوشی را در ایام ماه مبارک رمضان در زمینه کمک‌های مومنانه از خود به‌جای بگذارند، بسیجیان به‌عنوان فرزندان ملت ایران و تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی کرد تا با محوریت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت، کمک‌های مردمی اعم از کمک‌های نقدی و غیر نقدی را جمع‌آوری کند.

وی با اشاره به شناسایی افراد نیازمند، افزود: این کار به صورت محله‌محور صورت گرفته است که در این راستا، این کمک‌ها به افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی نیستند، با رعایت شأن و منزلت آن‌ها اهداء خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز این طرح در ۱۶ استان کشور در حال اجراست، تصریح کرد: از نیمه شعبان تا دیروز، بیش از ۶۰۰ هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توزیع شده و امروز بیش از ۷۰۰ هزار بسته در سراسر کشور در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه توزیع خواهد شد که در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته از کمک‌های مردمی تا امروز است.

وی با بیان اینکه حجم این کمک‌ها در ایام ماه مبارک رمضان به‌ویژه روزهای آغازین این ماه، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار است، گفت: توزیع این کمک‌ها تا ۱۵ رمضان مصادف با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه، از نیمه ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در هرکدام از مرحله‌های رزمایش توزیع حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار بسته پیش‌بینی شده است که از پایگاه‌های بسیج و نواحی سپاه جمع‌آوری می‌شود و مردم، خیرین، نمایندگان ولی‌فقیه، ائمه‌جمعه، استانداران و دیگر مسئولان در این راستا مشارکت دارند تا این کمک‌ها به درستی به دست نیازمندان برسد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی نیز در این طرح مشارکت دارند، گفت: ارزش ریالی هر بسته بر اساس خرید کلانی که صورت گرفته، سه میلیون ریال است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار