سفارت ایران در اسپانیا:

برقراری پرواز‌های فوق‌العاده به ایران با جدیت دنبال می‌شود

سفارت ایران در مادرید با بیان اینکه انجام پرواز‌های فوق العاده به ایران در اولین زمان ممکن دنبال می‌شود، اعلام کرد: به محض موافقت وزارت بهداشت و با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ - 24April 2020

برقراری پرواز‌های فوق‌العاده به ایران با جدیت دنبال می‌شودبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در اطلاعیه‌ای درباره هموطنان ایرانی که در پی شیوع کرونا، خواستار بازگشت به کشور هستند، اعلام کرد: برنامه پرواز‌های فوق العاده از اسپانیا به عنوان یک اولویت در دستور کار برنامه سفارت قرار داشته و در این ارتباط به صورت روزانه پیگیری‌های مستمری به صورت مکاتبه‌ای و تلفنی با مسئولان نهاد‌های ذیربط صورت گرفته و در حال انجام است.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل بروز برخی مشکلات از سوی تعداد محدودی از مسافران پرواز‌های انجام شده در این چارچوب از مقصد کشور‌های دیگر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم به بازنگری و بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی خود جهت ورود مسافران به مبادی مختلف کشور گرفته و همین امر باعث ایجاد تأخیر در انجام پرواز‌ها شده است.

سفارت ایران در این اطلاعیه می‌افزاید: درعین حال، فراوانی درخواست‌های هموطنان از سایر نقاط جهان برای بازگشت به کشور، لزوم برنامه ریزی برای عملیاتی کردن پرواز‌ها متناسب با ظرفیت پذیرش امکانات بهداشتی و لجستیکی در کشور بر اساس زمان درخواست متقاضیان از مقاصد مختلف در جهان را دوچندان کرده است. از این رو، ضمن دعوت هموطنان گرامی به حفظ آرامش خود و درک متقابل شرایط موجود، اطمینان داده می‌شود که انجام پرواز‌های فوق العاده در اولین زمان ممکن، کماکان با جدیت در اولویت برنامه کاری و پیگیری‌های سفارت قرار دارد و به محض موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری، زمان پرواز تعیین و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان پرواز بارسلونا به تهران

سفارت ایران در اسپانیا پیش از این نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با توجه به آمار قابل توجه متقاضیان و احتمال پراکندگی محل اقامت آنان در مناطق مختلف جغرافیایی اسپانیا، این سفارتخانه در تلاش است تا در راستای رفاه حال این عزیزان، علاوه بر مسیر مادرید ـ تهران، تمهیدات لازم را برای راه اندازی یک پرواز جداگانه در مسیر بارسلونا ـ تهران نیز پیش بینی و هماهنگ کند.

در آن اطلاعیه آمده بود: تصمیم گیری در این خصوص مستلزم دریافت فهرست متقاضیان بازگشت به کشور از طریق بارسلونا، داشتن حد نصاب لازم مسافر در این مسیر و موافقت شرکت هواپیمایی ارائه دهنده خدمات است.

این سفارتخانه از هموطنان ایرانی متمایل به بازگشت از طریق بارسلونا درخواست کرده بود که فرم تقاضای ثبت نام را تکمیل و از طریق ایمیل به نشانی parvaztoiran@gmail.com ارسال کنند.

سفارت ایران در مادرید ۲۹ فروردین ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که بازگشت هموطنان و دانشجویان ایرانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده و با توجه به مقررات و پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده در کشو، در مرحله تصمیم گیری است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار