جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می‌شود

بررسی و تبیین موضوعاتی نظیر انجمن حجتیه، باستان‌گرایی، بهائیت، صوفیه، تشیع انگلیسی در قالب سه گروه اصلی موضوعات نخستین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 25April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در قالب ۳ گروه اصلی «فرق و نحله‌های انحرافی»، «ادیان»، «اقوام و مذاهب» برگزار می‌شود که هر کدام از گروه‌های مذکور به چندین موضوع جزئی‌تر همچون انجمن حجتیه، باستان‌گرایی، بهائیت، صوفیه، تشیع انگلیسی و ... تقسیم می‌شوند.

زرتشت، مسیحیت و یهود در بخش ادیان، وحدت و همبستگی اقوام ایرانی در بخش اقوام، مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی نیز در بخش مذاهب از جمله موضوعات پیشنهاد شده در این جشنواره است.

در واقع این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که به همت مجمع فعالان ادیان،‌اقوام و مذاهب برپا می‌‌شود. هدف برگزاری آن شناسایی کتب و نویسندگان برتر و معرفی آن‌ها به جوامع علمی، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی فعالان، رفع نیازهای پژوهشی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتب و پایان نامه‌های برتر، گسترش فرهنگ نگارش و تولید آثار استاندارد و... ذکر شده است.

کتاب‌ها، پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا آخرین روز سال ۱۳۹۸ نوشته یا دفاع شده باشند، می‌توانند در جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب شرکت کنند.

علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب به نشانی قم، ۴۵متری شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه ۵ ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خردادماه جاری است. لازم است اصل فرم‌های ثبت مشخصات و اثر به همراه اصل آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۷۰ یا ۰۹۱۰۷۶۲۵۲۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار