فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع):

۲۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول کمک مؤمنانه در لرستان توزیع می‌شود

سردار «مرتضی کشکولی» گفت: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه جمعاً ۲۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان در سطح استان لرستان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۳۹۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ - 25April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سردار «مرتضی کشکولی»  پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله اول رزمایش کمک مومنانه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: قرارگاه رزمایش کمک مومنانه در استان با ستاد ساماندهی و سازماندهی مشارکت‌های مردمی یکپارچه شدند که امروز این کار خوب و یک رزمایش بسیار خوب، حاصل کار ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی و یکپارچه سازی مدیریت ساماندهی مقابله با کرونا است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان ضمن تسلیت به خانواده‌های متوفیان کرونایی، گفت: از خانواده‌های مبتلایان به کرونا و خانواده هایی که مریض در بیمارستان ها دارند تا آخر این بیماری توسط ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی پشتیبانی و آنها را حمایت خواهیم کرد و از خیرین و مردم نو دوست استان که از اول شروع بحران بیماری کرونا، حامی کادر درمان و مدیریت بحران بوده اند تشکر و قدردانی می کنم و از مردم درخواست داریم حمایت ها از بیماران کرونایی در استان ادامه دار باشد.

وی از شناسایی افراد در راستای رزمایش کمک مومنانه خبر داد و بیان کرد: برای اینکه آمار آسیب دیده از کرونا به خاطر دوباره کاری و موازی کاری پرهیز شود به روش محله ای محور توسط پایگاه های مقاومت بسیج در سطح استان با ثبت کد ملی و حضور در درب منازل شناسایی صورت گرفت و یک بانکی اطلاعاتی در این راستا به نام بانک سپاه تشکیل شد که بالای ۹۰ درصد ادغام دارد و از همه مردم درخواست می شود برای آنکه کمک آنها به شخصی که مستحق است برسد به بانک اطلاعاتی سپاه مراجعه و ثبت نام کند.

این مسئول یاد آور شد: قبل از رزمایش کمک مومنانه، سازمان بسیج حدود ۳۰ هزار و ۶۶۸ بسته معیشتی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده است که امروزه در قالب رزمایش کمک مومنانه در شهرستانهای استان این بسته های معیشتی که شامل ۱۰ کیلو برنج، دو و نیم کیلو گوشت، چهار کیلو مرغ، رب گوجه، ماکارونی، خرما و روغن می باشند، توزیع خواهند شد.

فرمانده سپاه لرستان گفت: بسته های معیشتی در رزمایش مرحله اول کمک مومنانه ۱۴ هزار بسته و ۶ هزار بسته هم توسط بسیج مستضعفان دریافت شد که جمعاً ۲۰ هزار بسته معیشتی معادل ۲۰ هزار خانواده در بین نیازمندان در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمک های مومنانه به افرادی که تحت حمایت هیچ ارگانی نیستند صورت خواهد گرفت، افزود: افرادی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و غیره می باشند آن اداره بسته معیشتی خود را در این زمینه توزیع خواهد کرد.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)استان لرستان در این راستا ۴۵۰ وعده غذای گرم تا ۱۰ روز بین نیازمندان توزیع و ۹۱ هزار بسته معیشتی خود را به افرادی که تحت پوشش هستند توزیع می کند و بهزیستی استان هم بسته معیشتی خود را بین هزار و ۱۵۰ نفر به مددجویان خود توزیع خواهد کرد.

سردار کشکولی بیان کرد: در کل بالغ بر ۲۲۴ هزار و ۶۵۰ خانوار از ۵۰۷ هزار خانوار در استان یعنی ۴۴ درصد جامعه هدف توسط رزمایش کمک مومنانه پوشش داده خواهند شد و در خرم آباد از بسته های معیشتی و ریالی بالغ بر ۴۵۷۴ بسته در شهر که ۷۵ درصد آن به که کسبه ها و مابقی بین کارگران و دستفروشان توزیع خواهد شد.

وی افزود: به غیر از کمک بسته های معیشتی کمیته امداد استان بسته معیشتی بین ۱۱۲ هزار و ۱۵۰ خانوار یعنی ۲۲ درصد جمعیت استان توزیع و با کمک کمیته امداد ۴۴ درصد جمعیت استان پوشش داده می شوند.

فرمانده سپاه لرستان گفت: رزمایش مرحله اول کمک مومنانه که امروز شروع شده با هماهنگی همراهی دولتمردان، روحانیون، مسئولین و مردم صورت گرفته که انشالله یک آرامشی بر شهر و استان حاکم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها