دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«ترامپ» و تجویز نسخه مرگ‌ برای بیماران کرونایی!

ترامپ در نشست خبری چهارم اردیبهشت پیشنهادی را در خصوص درمان بیماری کرونا مطرح کرد که باعث حیرت میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان شد و تبعاتی زیادی برایش به‌همراه داشت.
کد خبر: ۳۹۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ - 26April 2020

پیشنهادی از جنس مرگ/ «دکتر ترامپ» به غلط کردن افتادگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری روز پنجشنبه (چهارم اردیبهشت) پیشنهادی را در خصوص درمان بیماری کرونا مطرح کرد که باعث حیرت میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند؛ ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن (ریه‌ها) را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود؛ ترامپ همچنین پیشنهاد کرد که قرار دادن بدن بیماران در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند درمان موثری باشد.

«دبورا بریکس» مسئول هماهنگی پاسخ دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا که خود در این نشست خبری حضور داشت و از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا شوکه شده بود، ترجیح داد در این باره سکوت کند، اما پس از این نشست بود که نگرانی شماری از پزشکان آمریکایی درخصوص تزریق مواد ضدعفونی کننده یا استفاده از اشعه ماوراء بنفش آغاز شد.

«رابرت ریچ» استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا در پیام توئیتری نوشت: نشست‌های خبری ترامپ سلامت مردم را به خطر انداخته است؛ این تبلیغات را بایکوت کنید؛ از توصیه‌های متخصصان پیروی کنید و خواهش می‌کنم مواد ضدعفونی کننده نخورید.

«والتر شاوب» از مقامات پیشین کاخ سفید نیز گفت که برایم قابل درک نیست که چنین دیوانه‌ای عالی‌ترین مقام در این سرزمین را داشته باشد و مردمی آنقدر احمق وجود داشته باشند که فکر کنند مسئله‌ای نیست؛ نمی‌توانم باور کنم در سال ۲۰۲۰ باید به افرادی که به حرف‌های رئیس‌جمهور گوش می‌کنند، هشدار دهم تزریق مواد ضدعفونی شما را به کشتن می‌دهد.

سناتور‌های دموکرات نیز در مقابل این اظهارنظر جنجالی ترامپ ساکت ننشستند؛ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای در واکنش به این سخنان رئیس‌جمهور تاکید کرد: چیزی که ترامپ می‌گوید خطرناک است.

جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نیز در توئیتی از روی مزاح گفت: باورم نمی‌شود که این را می‌گویم؛ ولی لطفاً وایتکس نخورید!

همچنین «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در پیامی توئیتری نوشت: ما رئیس‌جمهوری داریم که اعتقادی به علم ندارد، چه این موضوع تغییرات آب و هوایی باشد یا همه‌گیری ویروس کرونا که این موضوع به‌طور غیرقابل باوری خطرناک است.

پس از این انتقادات بود که «دکتر ترامپ» از تجویز خود پشیمان شد و به غلط کردن افتاد؛ او در کاخ سفید و در مراسم امضای طرح کمک به کسب‌وکار‌های کوچک آسیب دیده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شد که بگوید: «حرف‌هایم درباره تزریق مواد ضدعفونی به بدن شوخی بود.»

افزایش انتقادات از اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا یک ترکش دیگر هم برای او داشت؛ ترامپ در آخرین پیام توئیتری خود از لغو کنفرانس‌های خبری روزانه‌اش در کاخ سفید خبر داد؛ او در پیام توئیتری نوشت: «وقتی که رسانه‌ها هیچ چیزی جز سوالات خصمانه نمی‌پرسند، هدف از داشتن کنفرانس خبری در کاخ سفید چه چیزی می‌تواند باشد؛ آن‌ها آمار‌ها را ثبت می‌کنند، اما مردم آمریکا هیچ چیزی جز اخبار جعلی دریافت نمی‌کنند؛ آن‌ها ارزش زمان و تلاشی که انجام می‌شود را ندارند.»

یکی از نکات جالب پس از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، آمار مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک بود؛ این مرکز روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

«دکتر ترامپ» پیش از این نیز به خاطر مفید دانستن داروی ضد مالاریا برای مقابله با ویروس کرونا مورد انتقادات گسترده قرار گرفته بود؛ شاید صحبت‌های جنجالی ترامپ در نشست خبری چهارم اردیبهشت  اولین و آخرین اظهار نظر جنجالی دونالد ترامپ نباشد، اما این اظهارات می‌تواند خطرناک باشد و سلامت مردم آمریکا را در کنار شیوع ویروس کرونا به مخاطره بیاندازد و حتی باعث مرگ انسان‌های زیادی شود.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار