سردار اشتری عنوان کرد؛

کاهش تعداد جانباختگان سوانح ترافیکی در سال ۹۸/ سیستم‌های هوشمند عامل بازدارندگی از وقوع تخلفات

فرمانده ناجا از کاهش تعداد جانباختگان سوانح ترافیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: سیستم هوشمند، عامل مؤثری در بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تخلفات است.
کد خبر: ۳۹۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 26April 2020

وجود ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور/ ۹۰ درصد از تردد‌های به صورت جاده‌ای انجام می‌شود/ کاهش جانباختگان سوانح ترافیکی در سال گذشته/ سیستم‌های هوشمند عامل بازداندگی از وقوع تخلفاتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: از زمان تصدی مسؤولیت «محمد اسلامی» در کسوت وزیر راه و شهرسازی، هماهنگی و تعاملات نیروی انتظامی و این وزارتخانه در راستای تسهیل و تقویت خدمات‌دهی به مردم افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله همکاری و همدلی نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی به ارائه خدمت‌رسانی روزافزون به مردم منتج شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش برای کاهش جانباختگان حوادث و سوانح ترافیکی است و در شرفیابی جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی محضر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، معظم له تاکید کردند «هرچقدر می‌توانید کار کنید که تصادفات کمتر شود و خسارت به مردم و کشور وارد نشود».

سردار اشتری با اشاره به توصیه و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در کاهش جانباختگان تصادفات به حداقل بیان کرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه نیز ما برای کاهش تصادفات و جانباختگان ترافیکی تمرکز و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم و برای تحقق این مهم نیروی انتظامی از یک سو و از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی می‌توانند نقش‌آفرینی و اثرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش تردد وسائل نقلیه نسبت به سال قبل عنوان کرد: ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و بیش از ۹۰ درصد تردد‌ها از طریق جاده‌ها، معابر جاده‌ای و شهری صورت می‌پذیرد؛ بنابراین تلاش برای ارتقای ایمنی جاده‌ها با توسل بر نظارت و کنترل سیستم‌های هوشمند یک اولویت جدی و غیرقابل انکار است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه همه توانمان را برای کاهش جانباختگان ترافیکی به کار گرفته‌ایم، ادامه داد: خوشبختانه بر مبنای سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته به‌ویژه در حوزه آموزش برای ارتقای فرهنگ ترافیک مردم و از طرفی با تلاش نیرو‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان تصادفات بودیم و ان‌شاءالله با تقویت تعاملات پلیس با وزارت راه و شهرسازی و رفع کاستی‌ها بتوانیم این روند را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

سردار اشتری با اشاره به مزیت امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن مفاد این دو تفاهم‌نامه شاهد کنترل بهتر تردد‌ها خواهیم بود؛ چرا که معتقدم سیستم هوشمند، عامل مؤثری در بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تخلفات است.

وی یادآور شد: ان‌شاءالله به برکت این ماه پرخیر و برکت شاهد اثربخشی این تفاهم‌نامه در زندگی و تردد‌های مردم خواهیم بود؛ به هرحال معتقدیم که هر کجا نظارت و اشراف بالاتری داشتیم و این نظارت‌ها هوشمندانه‌تر صورت می‌گرفت از وقوع تخلفات بیشتری نیز جلوگیری می‌شد و به‌زودی شاهد خواهیم بود که با این فصل از تفاهم‎نامه همکاری به اثربخشی‌های مطلوب‌تری می‌رسیم.

فرمانده ناجا یکی دیگر از دستاورد‌های امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک را تبادل اطلاعات برای ارائه خدمات‌رسانی بیشتر به مردم معرفی کرد و گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند در بزرگراه‌ها برای اخذ عوارض الکترونیکی مزیت‌های بی‌شماری دارد که یکی از آن‌ها تسهیل و تسریع در خدمات‌دهی به مردم، جلوگیری از توقف‌ها و کاهش تصادفات و رعایت حقوق دولت و مردم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار