مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

شهید شیرودی نقش اصلی و اساسی در ابتدای دوران دفاع مقدس داشت

سردار ناصر باباخانی گفت: به جرات می‌توان گفت که یکی از عوامل بازدارنده ماشین جنگی صدام جنایتکار در منطقه غرب اقدامات مقتدرانه و اثر‌گذار و مستمر هوانیروز در طول روز‌ها و ماه‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود که شهید شیرودی نقش اصلی و اساسی در آن داشت.
کد خبر: ۳۹۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ - 26April 2020

شهید شیرودی نقش اصلی و اساسی در دوران ابتدایی دفاع مقدس داشتسرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز در دوران دفاع مقدس و شهید شیرودی اظهار داشت: علی‌اکبر شیرودی در بالاشیرود در شهرستان تنکابن استان مازندران به دنیا آمد او بعد از اتمام دورهٔ ابتدایی، در یکی از دبیرستان‌های تهران ثبت نام کرد و تا مقطع دیپلم ادامه تحصیل داد.

باباخانی گفت: شیرودی در سال ۱۳۵۱ به دورهٔ مقدماتی آموزش خلبانی وارد ارتش شد و پس از گذراندن دورهٔ کامل خلبانی بالگرد جنگنده کبرا شد و به اصفهان منتقل شد و در غائله کردستان و سرکوب ضد انقلاب در کردستان و پاوه نقش تعیین کننده‌ای داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان داشت: به جرات می‌توان گفت که یکی از عوامل بازدارنده ماشین جنگی صدام جنایتکار در منطقه غرب اقدامات مقتدرانه و اثر گذار و مستمر هوانیروز در طول روز‌ها و ماه‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود که شهید شیرودی نقش اصلی و اساسی در آن داشت.

وی افزود: علی اکبر در آخرین عملیات پروازی خود (هشتم اردیبهشت ۱۳۶۰) در منطقه بازی‌دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده برای باز پس گیری ارتفاعات «بازی‌دراز» به سوی سرپل‌ذهاب گسیل کرده بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک مورد اصابت گلوله تانک دشمن قرار گرفت و در منطقه کوره موش به شهادت رسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی به‌عنوان اولین نظامی‌ای که در نماز به او اقتدا کرده‌ یاد کرد و او را مکتبی، مؤمن و جنگنده در راه خدا توصیف کرد.

باباخانی گفت: محل شهادت این شهید در روستای زرین جوب منطقه کوره موش شهرستان سرپل ذهاب در تیرماه ۱۳۸۹ یادمانی احداث گردید که همه ساله کاروان‌های راهیان نور از این یادمان بازدید می‎کنند روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها