فلسطینیان «عرب ۴۸»، در اعتراض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز تل‌آویو تهدید به اعتصاب کردند

فلسطینیان عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ در اعتراض به سیاست‌های تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی و این بار در خصوص کمک مالی برای مقابله با کرونا تهدید به برپایی اعتصاب عمومی کردند.
کد خبر: ۳۹۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ - 26April 2020

فلسطینیان «عرب ۴۸»، در اعتراض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز تل‌آویو تهدید به اعتصاب کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ (معروف به فلسطینیان عرب داخل یا عرب ۴۸) به دلیل اقدامات تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی در توزیع کمک‌های مالی به ساکنان سرزمین‌های اشغالی تهدید به برپایی اعتصاب عمومی کردند.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، دبیرخانه کمیته مقامات محلی عربی در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین گفت: «اسرائیل معیار‌های تبعیض آمیز اقتصادی را در قبال فلسطینیان عرب داخل به کار گرفته است که بر مبنای آن کمک‌های مالی به مقامات محلی عربی برای مقابله با همه‌گیری ویروس جدید کرونا در مناطق عربی‌نشین را بسیار کاهش داده است».

کمیته مقامات محلی عربی گفت که وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی هفته گذشته تصویب کرد که مبلغ ۲.۸۲ میلیارد شیکل را به عنوان هدیه به شهر‌ها و مقامات محلی در سرزمین‌های اشغالی ارائه می‌دهد تا جبران خسارات وارده از سوی این مقامات در نتیجه عدم جمع آوری مالیات «آرناونا» شود (مالیاتی که بر خانه‌ها، املاک، مستغلات و کارخانه‌ها بسته به مساحت آن‌ها اعمال می‌شود).

معلوم شده است که از کل مبلغ ذکر شده، شهرک‌های عربی فلسطین تنها ۴۷ میلیون شِکِل (واحد پول) دریافت کرده‌اند که معادل ۱.۷ درصد است.

بر اساس بیانیه کمیته مذکور، اگر رژیم صهیونیستی هفته آینده درصدد جبران خسارات شدید خود با اختصاص کمک‌های ویژه و فوری به آن‌ها برنیاید مقامات محلی عربی هفته آینده را اعتصاب عمومی اعلام خواهند کرد. این درخواست در نامه‌ای فوری به نتانیاهو و همه وزارتخانه‌ها و نهاد‌های رسمی ذیربط با آن ارسال شده است.

رژیم صهیونیستی حتی با درخواست‌های مکرر مقامات محلی عربی برای احداث مناطق صنعتی در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ به منظور توسعه آنجا و ایجاد درآمد برای ساکنان آن با هر گونه برنامه‌ای در این زمینه مخالفت می‌کند.

جمعیت عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی یک میلیون و نهصد هزار نفر برآورده شده که ۲۱ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شوند و آن‌ها همچنان در مقابل یهودی‌سازی و نژادپرستی رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و با تلاش این رژیم برای بلعیدن زمین و هویتشان مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها