فرمانده دافوس آجا در جمع خبرنگاران:

آمریکا باید منطقه را ترک کند

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه امنیت منطقه خلیج فارس بر عهده کشورهای مجاور این منطقه است، گفت: آمریکا مهمان ناخوانده خلیج فارس است و باید منطقه را ترک کند.
کد خبر: ۳۹۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ - 27April 2020

آمریکا باید منطقه را ترک کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» امروز در حاشیه برگزاری نشست تخصصی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و بررسی تبعات امنیتی حضور آمریکا در منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این نشست در راستای نشان دادن اهمیت خلیج فارس در منطقه است.

وی با اشاره به قاعده عبور بی ضرر از مناطق استراتژیک برای دیگر کشورها عنوان کرد: خلیج فارس مثل خانه‌ای بزرگ قدیمی است که دارای هشت درب و اتاق مستقل است که به‌صورت مشاع در اختیار  همسایه‌ها قرار دارد؛ لذا اگر در این وضعیت مهمانی وارد شود، باید طبق قاعده میهمان رفتار کرده و بعد از مدتی منطقه را ترک کند.

امیر ولی‌وند با بیان این که اگر همسایه‌ای مهمان ناخوانده‌ای را دعوت کند و در این حیاط مستقر و از آن پذیرایی کند، کاری خارج از عرف و قاعده انجام داده و سبب سلب آرامش دیگران شده است، افزود: همه همسایگان نسبت به منطقه خلیج فارس و تبعات ناشی از دعوت مهمان ناخوانده مسئولیت دارند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: متأسفانه  مهمان ناخوانده‌ای داریم که در حیاط مشاع خانه مستقر شده است؛ شاید یک یا دو همسایه راضی باشند، اما قطعاً بقیه راضی نیستند؛ لذا باید عذر این مهمان ناخوانده (آمریکا) خواسته شود و منطقه را ترک کند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در شرایط فعلی آمادگی برقراری امنیت منطقه را به طور کامل دارد، تصریح کرد: ما به دلیل داشتن مرز آبی وسیع و مجاورت با منطقه خلیج فارس و به‌عنوان همسایه‌ای که در بزرگترین اتاق این خانه مشاع مستقر است، خواهان خروج آمریکا و بیگانگان از این منطقه هستیم و معتقدیم به تنهایی و با همکاری کشور‌های همسایه قادر به تأمین امنیت منطقه خلیج فارس هستیم.

امیر ولی‌وند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تضمین می‌کند که امنیت منطقه را به کمک نیروهای دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران و همکاری با سایر همسایگان و کشور‌هایی که با آن‌ها ائتلاف نظامی داریم، برقرار کند.

فرمانده دافوس ارتش با بیان اینکه آمریکا از اینکه موهبتی بزرگ به نام ایران را در طول ۴۰ سال گذار از انقلاب اسلامی از دست داده است، ناراحت است و می‌خواهد این ناراحتی را با حضور خودخوانده و دیگرخوانده جبران کند، گفت: آنان همچنان در پی رویای تسلط بر منابع این منطقه هستند.

امیر ولی‌وند با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات فرهنگی و سیاسی با همسایگان حاشیه خلیج فارس سبب می‌شود تا این کشور‌ها از نیات خیر جمهوری اسلامی ایران آگاه شوند و بدانند جهت برقراری امنیت نیازی به حضور بیگانه و کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست، تأکید کرد: ائتلاف‌سازی و تشریک مساعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و به‌ویژه اقتصادی می‌تواند تشکل‌هایی را به وجود بیاورد که مخالف حضور بیگانگان در منطقه باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها