بروجردی:

ایران بعد از برجام، هیچ مذاکره دیگری در امر هسته‌ای نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امتیازهای فراوانی برای رسیدن به توافق برجام داد، گفت: بر همین اساس هیچ‌گونه زمینه‌ای برای هیچ گونه مذاکره‌ای در ارتباط با قرارداد جدید هسته‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۳۹۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ - 27April 2020

ایران بعد از برجام، هیچ مذاکره دیگری در امر هسته‌ای نخواهد داشتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علاءالدین بروجردی در گفت‌‌وگویی در واکنش به درخواست رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان مبنی بر تنظیم توافق جدید با ایران در موضوع هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای اظهار داشت: جای تعجب دارد که یک مقام سیاسی آلمان با شناختی که از سیاست های جمهوری اسلامی ایران دارد چنین پیشنهادی که بارها آمریکایی‌ها مطرح کردند را تکرار می کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پنج کشور غربی بعد از چندین سال مذاکره به توافق هسته‌ای برجام رسیدند، ادامه داد: اعتبار این توافقنامه در حدی است که شورای امنیت سازمان ملل روی آن صحه گذاشت و به مبنایی اصولی ىر عرصه بینالمللی تبدیل شد، به طور طبیعی چنین توافقنامه ای با این مبنا دارای پایه های بسیار محکمی است که آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هم نمی تواند آن را نقض کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پایه های مستحکم توافقنامه برجام هیچ گونه مذاکره دیگری در امر هسته‌ای نخواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران امتیازهای فراوانی برای رسیدن به توافق برجام داده و همواره به تعهدات خود در قالب این توافقنامه پایبند بوده است هیچ گونه توافق جدیدی را نخواهد پذیرفت؛ در چنین شرایطی این آمریکا به عنوان ناقض توافقنامه و اروپا به عنوان مجموعه ای که جرات و قدرت عمل به این توافقنامه را به دلیل فشارهای آمریکا نداشته باید متعهد شوند که به توافقنامه برجام بازگشته و آن را اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مسائل منطقه ای موضوعی کاملا مجزا از مسائل هسته ای است گفت: تاکید می کنم که مسائل منطقه ای به کشورهای منطقه ارتباط داشته و جمهوری اسلامی در این زمینه نیز هیچ مذاکره با کشورهای غیرمنطقه ای نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب همکاری های امنیتی و حفظ امنیت جمعی منطقه با همسایگان و کشورهای منطقه مذاکره و تفاهم داشته باشد همان گونه که تاکنون بوده و ما قراردهای متعددی داریم که می تواند تقویت شده و به سایر کشورهای منطقه تعمیم پیدا کند.

بنا بر این گزارش، نوربرت روتگن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان طی روزهای اخیر در گفت‌وگویی درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: هدف توافق هسته‌ای این بود که از توان ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند. با خروج آمریکا از آن، اکنون دوباره ایران [از نظر از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای‌اش] ایجاد تهدید می‌کند.

روتگن در ادامه ضرورت توافقی جدید با ایران را مطرح کرده و گفت: بنابراین، ضرورت دارد که توافقی جدید و گسترده‌تری انجام شود که مسائل ثبات منطقه‌ای را هم در بر بگیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار