یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«ماهواره نور» نمایش اقتدار ملی و جهش تولید

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور شعار جهش تولید را به فعلیت رساند و به دولت تروریست آمریکا فهماند که سیاست فشار حداکثریشان علیه دولت و ملت ایران کارساز نیست و در دوران تحریم ظالمانه ایران قوی‌تر شده است.
کد خبر: ۳۹۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰ - 28April 2020

ماهواره نور نمایش اقتدار ملی و جهش تولیدگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه سه اردیبهشت از ماهواره بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

این اقدام غرورآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران به قوی شدن و ارتقای قدرت ملی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره برآن تاکید دارند جامه عمل پوشاند و توانست شعار جهش تولید را به فعلیت برساند.

پرتاب موفقیت آمیز «ماهواره نور» به دست پرتوان متخصصان جوان سپاه پاسداران دستاورد بزرگ ملی و تحولی نوین در عرصه فضایی کشور است و ابعاد جدیدی از قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان نظام کشاند و خشم و بهت دشمنان را برانگیخت.

مقامات آمریکایی از جمله ترامپ و مایک پمپئو و دولت‌های بزرگ اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) که از متحدان اصلی آمریکا هستند مدعی شدند که ایران با این اقدام خود قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

در حالی که قطعنامه 2231 صراحتاً ایران را از توسعه موشکی منع نکرده و در این قطعنامه صرفاً اشاره شده که ایران براساس تعهداتش نباید موشکی را برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی کند و این اقدام با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است.

آمریکا تاکنون ماهواره‌هایی را در حوزه جاسوسی در مدار قرار داده و برای انحصار این حوزه ادعا می‌کرد که اجازه نمی‌دهیم ایران به این ظرفیت علمی و پیشرفت برسد. تحرکات آمریکا در منطقه برای ایران قابل رصد است و آنها از این قدرت نظامی ایران ترسیده‌اند چون فناوری به کار گرفته شده در پرتاب این ماهواره همان فناوری است که برای پرتاب موشک بالستیک قاره پیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنچه که بیشتر قدرت نظامی کشورمان را نشان می‌دهد و دشمنان را برآشفته کرده است پرتاب این ماهواره در دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا است، دولت تروریست آمریکا تصور می‌کرد در این شرایط ما زمین‌گیر می‌شویم، ولی با پرتاب ماهواره نور ثابت کردیم که تحریم مانعی در مسیر رشد تکنولوژی نیست.

دولت تروریست آمریکا طی 40 سال گذشته برای محدودسازی اقدامات ما دست به هرکاری زد اما ماهواره نور قدرت ایران را به آمریکا نشان داد و به آنها فهماند سیاست فشار حداکثری علیه دولت و ملت ایران کارساز نبوده و ما قوی‌تر شدیم و در حال حاضر به فناوری دست یافتیم و پرتاب این ماهواره یکی از نماد‌های شکست سیاست آمریکا در قبال اعمال فشار بر ایران است.

آرمان دفاع از استقلال و امنیت کشور از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رهبری امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی رشد کرده است و ملت بزرگ ایران می توانند با روحیه انقلابی در تمامی عرصه‌های علمی، پزشکی، صنعتی و غیره.. کشور به رشد و تکاپو برسند تا سریع‌تر شاهد رسیدن به مولفه‌های قدرت ملی در سال جهش تولید باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها