سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پرتاب ماهواره نور در چارچوب برجام و مقررات بین‌المللی است

سیدحسین نقوی‌حسینی با تاکید بر این‌که پرتاب ماهواره نور در چارچوب کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی است، گفت: پرتاب ماهواره نور در چارچوب برجام هم بوده؛ لذا آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند با استناد به برجام از ما ایراد گیرد چون از این توافق‌نامه خارج شده‌ است.
کد خبر: ۳۹۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ - 28April 2020

پرتاب ماهواره نور در چارچوب برجام و مقررات بین‌المللی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدامات اخیر مقامات آمریکا بعد از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور در چارچوب کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی و حتی برجام بوده است؛ لذا آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند به استناد برجام علیه جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد. اگر آمریکا برجام را قبول داشت از آن خارج نمی‌شد که الان بخواهد مدعی آن باشد.

وی ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام نمی‌تواند مدعی اجرای آن باشد و درباره نقض برجام صحبت کند، تنها کشورهایی می‌توانند در این باره اظهارنظر کنند که عضو برجام باشند؛ کما این‌که دو کشور چین و روسیه به عنوان اعضای برجام هم تاکید داشتند که ایران اقدامی خلاف برجام انجام نداده و از پرتاب ماهواره نور هم حمایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این‌که آمریکا نمی‌تواند ادعایی درباره برجام داشته باشد، گفت: دولت آمریکا به دنبال سوء‌استفاده از فضای کنونی حاکم بر دنیا با شیوع ویروس کرونا، می‌خواهد فضایی علیه جمهوری اسلامی برای بهره‌برداری از منافع‌اش و انحراف افکار عمومی داخلی آمریکا ایجاد کند، چون در مقابل با کرونا شکست خورده و می‌خواهد به نوعی این شکست را بپوشاند.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت: اقدامات اخیر آمریکا درباره‌ موضوع برجام و نقض آن توسط ایران به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد، چون در وهله اول ما کار خلافی دربرجام انجام نداده‌ایم و بعد از آن ترامپ که برجام را پاره کرده نمی‌تواند مدعی نقض آن باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها