روحانی:

پایان کرونا مشخص نیست/ جهان با یک غافلگیری روبه‌رو شده است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پایان کرونا مشخص نیست، گفت: کل جهان با یک غافلگیری در کرونا روبه‌رو شده است؛ حتی آن‌ها که مدعی وضعیت خوب سلامت در کشورشان هستند هم دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند.
کد خبر: ۳۹۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ - 28April 2020

پایان کرونا مشخص نیست/ جهان با یک غافلگیری روبه‌رو شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور در جلسه نشست با روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و فعالان حوزه اجتماعی، با اشاره به وجود انتخابات و حضور مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب، اظهار داشت: ما با یک جنگ خانمان‌سوز (جنگ هشت ساله) روبه‌رو بودیم. آژیر خطر در زمان جنگ قبل از بمب، روح و روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌داد و حوادث دیگری هم در این ۴۰ سال داشتیم که روح و روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌داد. خود تحریم هم به روح و روان مردم تاثیر می‌گذارد.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع کرونا، گفت: ویروس کرونا سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد و هرچه از کودکی به نسل‌ها برای نزدیک شدن مردم به یکدیگر و دست دادن با هم گفته شده بود، حالا باید عکس آن را انجام دهند.

روحانی با اشاره به غافلگیری در بحران‌ها، اظهار داشت: کل جهان با یک غافلگیری در کرونا روبه‌رو شده است؛ حتی آن‌ها که مدعی وضعیت خوب سلامت در کشورشان هستند هم دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم به تخصص احترام گذاشتند؛ وقتی یک متخصص یا وزیر بهداشت با مردم صحبت می‌کرد، مردم قبول کردند او از روی دلسوزی و دانش حرف می‌زند و راه حل به آن‌ها می‌دهد.

روحانی ضمن اشاره به اینکه جامعه ما در مبارزه با کرونا به تخصص اعتماد کردند، گفت: علما و بزرگان نیز به ما کمک کردند. در ساعات و روز‌های اول صحبت و نظرات متفاوت بود. در آن شرایط فکر کردیم تنها در یک شهر چند نفر مبتلا شده‌اند، چند ساعت بعد متوجه شدیم چند ده نفر مبتلا شده‌اند. بعد فهمیدیم یک شهر نبوده و چند شهر بوده و بعد فهمیدیم چند استان بوده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم این تفاوت را با ملت‌های دیگر دارند که در این ۴۰ سال خواسته یا ناخواسته، حادثه زیاد دیده‌اند، اظهار داشت: تا همین دیشب در برخی کشور‌ها برای به‌دست آوردن مایحتاج زندگی درگیری ایجاد می‌شد؛ اما در کشور ما یقه‌گیری نبود. ما قدرت صادرات برخی محصولات غذایی و بهداشتی را داریم.

وی با اشاره به اینکه پایان کرونا مشخص نیست، بیان داشت: حمل و نقل، گردشگری و خیلی از مشاغل آسیب‌پذیر و پر ریسک دچار مشکل شده‌اند. نمی‌توانیم آنجا که ریسک بازگشایی آن بالاست ریسک کنیم.

روحانی ضمن با اهمیت خواندن ماه مبارک رمضان در زندگی مردم، تصریح کرد: رمضان در زندگی مردم توام با جلسات قرآن و حضور در رفتن به مساجد و اماکن مقدسه بوده است. دولت چیزی نیست جز اینکه منتخب و خادم مردم هستند. بودجه هم به مردم تعلق دارد. به نظر من در حد خودمان کار بزرگی دولت و مردم انجام دادند.

رئیس قوه مجریه گفت: ما کمتر از قوه قهریه استفاده کردیم و بیشتر با مردم صحبت کردیم.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار