فرمانده سپاه استان قم:

غنای محتوایی موزه دفاع مقدس قم نیازمند همت مضاعف دستگاه‌های استان است

سردار «سید محمد تقی شاهچراغی» با اشاره به پیشرفت مباحث فیزیکی و ساختمانی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، گفت: موزه آرایی و چینش محتوایی موزه باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌های استان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ - 28April 2020

غنای محتوایی موزه دفاع مقدس قم نیازمند همت مضاعف دستگاه‌های استان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «سید محمد تقی شاهچراغی» فرمانده سپاه استان قم در جلسه فرماندهان رده‌های نیرو‌های مسلح که امروز در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: بحمدالله با مدیریت جدید موزه، شاهد افزایش فعالیت‌ها و ارتباطات در حوزه‌های مختلف همکاری هستیم و علیرغم وجود مشکلات بودجه‌ای، پیشرفت‌های خوبی در روند احداث و تکمیل موزه دفاع مقدس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش موزه دفاع مقدس، محتوا و سوژه یابی آن است، افزود: باید از لحاظ علمی به این موضوع ورود پیدا کرد و گروه‌های تخصصی مرتبط در سپاه و رده‌های زیرمجموعه، تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع)، مرکز علویون، پژوهشگاه امام صادق (ع) و ارتش و نیروی انتظامی، جهت این امر مهم و دیگر همکاری‌های لازم تشکیل شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: در صورت نیاز مکاتباتی با وزارتخانه‌ها و دیگر دستگاه‌ها از سوی فرماندهان ارشد رده‌های مختلف انجام پذیرد و از تجربه موفق ستاد کنگره شهدای استان در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: برخی مراکز باسابقه از جمله موسسه حماسه ۱۷ و موسسه روایت سیره شهدا که به طور مستقل کار می‌کنند نیز ظرفیت خوبی برای همکاری با موزه دفاع مقدس در زمینه محتوا و سوژه هستند که باید به آن‌ها هم توجه کرد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه روی سوژه یابی و محتوای موزه باید خیلی جدی‌تر و با همت بیشتری کار شود، خاطرنشان کرد: محوطه و فضای بیرونی موزه دفاع مقدس نیز تلاش مضاعفی می‌طلبد تا بازتاب شایسته تری از حماسه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معرفی نماید.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از محتوای موزه مربوط به جریان انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده، گفت: برخی رویداد‌های انقلاب هستند که بر تاریخ هشت ساله دفاع مقدس هم غلبه دارند و ضرورت دارد به اهمیت آن‌ها توجه شود.

فرمانده ارشد نظامی استان قم تاکید کرد: موزه دفاع مقدس مربوط به همه است و طبق جدول زمان بندی، تمامی رده‌های نیرو‌های مسلح و نمایندگان قشر‌های مختلف که در انقلاب و دفاع مقدس تاثیرگذار بوده اند، سوژه‌ها و محتوا‌های خود را برای افزایش غنای محتوایی موزه در اختیار قرار دهند.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد از ظرفیت فضای مجازی نیز جهت معرفی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزوی و دیگر مراکز استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار