روایتی از یک مجتهد اسپانیایی در «پنج روز با شیخ جعفر»

مستند سینمایی «پنج روز شیخ جعفر» با محوریت زندگی رائول گنزالس بورنز مجتهد اسپانیایی به کارگردانی محمدباقر شاهین در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ - 29April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رائول گنزالس بورنز در نهم ژانویه 1950 در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا در خانواده‌ای انقلابی متولد شد. پدرش در زمان حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو به دلیل فعالیت‌های آزادی خواهانه چند سال به زندان افتاد. چون پدرش تحت تاثیر افکار مارکسیسم بود خود او نیز در محیطی با گرایشات مارکسیتی پرورش یافت و پیوسته تا هنگام مسلمان شدنش تحت تأثیر آن افکار بود.

وی پس از مطالعه کتابی درباره اسلام که یکی از دوستانش به وی هدیه کرده بود تمایل وی به اسلام شدت یافت، تا اینکه برای آشنایی عمیق تر با اسلام و آیین آن، محل انزوا را ترک گفته به گرانادا رفت و در 11 فوریه 1983 به دین اسلام مشرف شد. مدت یک سال را در گرانادا گذراند. در خلال این مدت متوجه شد تسنن از جنبه هایی کامل نیست از این رو به جستجوی خود ادامه داد تا اینکه پس از مدتی تحقیق و مطالعه کتبی که درباره عقاید شیعه و سرگذشت اهل البیت (علیهم السلام) نوشته شده بود سرانجام در سال 1986 مذهب تشیع اثنا عشری را برگزیده و نام خود را به جعفر تغییر داد.

بورنز (جعفر) از سال 1989 تا 1996 در مدرسه حجتیه حوزه علمیه قم مشغول تحصیلات اسلامی شد و از سال 1993 تا 2003 به عنوان سردبیر مجله کوثر اسپانیایی فعالیت کرد. وی پس از مراجعت از اسپانیا در سال 2006، در قم اقامت داشته و مشغول تکمیل دروس فلسفه، عرفان و تفسیر است و مستند «پنج روز با شیخ جعفر» چگونگی سیر و سلوک، نحوه زندگی و بخصوص ترجمه قرآن و کتب اسلامی به زبان اسلامی را توسط وی به تصویر می‌کشد که پس از چهار سال تحقیق، تولید و تدوین در مدت زمان 45 دقیقه هم‌اکنون آماده نمایش شده است.

مستند سینمایی «پنج روز شیخ جعفر» به کارگردانی محمدباقر شاهین و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولید شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و در ماه مبارک رمضان از طریق رسانه ملی روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها