فلسطین:

الحاق اراضی کرانه باختری، آپارتاید اسرائیل و زورگویی آمریکاست

سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد، موضوع الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی تصمیم فی البداهه سران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نیست بلکه از چند ماه قبل طی توافقی با آمریکا اتخاذ شده است.
کد خبر: ۳۹۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ - 29April 2020

الحاق اراضی کرانه باختری، آپارتاید اسرائیل و زورگویی آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک گزارش تخصصی منتشر شده توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین تایید می‌کند که تصمیم رهبران کابینه ائتلافی پیش روی رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و منطقه الاغوار به سرزمین‌های اشغالی، فی البداهه و بدون برنامه ریزی قبلی نبوده است بلکه این قضیه در یک تیم کاری مشترک آمریکا و اسرائیل که برای اجرای معامله قرن تشکیل شده مورد توافق قرار گرفته بود.

«دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی» که متعلق به سازمان آزادی بخش فلسطین است در این گزارش آورده است: «اسرائیل در گام بعدی خود به سمت تقویت نظام آپارتاید و سلب حق تعیین سرنوشت از ملت فلسطین در بحبوحه مشغولیت دنیا به مبارزه با کرونا گامی رو به جلو در مسیر اجرای معامله قرن برداشته است که درصدد نابودی مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است و در همین راستا نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بنی گانتز رئیس ائتلاف سفید و آبی توافقی درباره تشکیل کابینه را پس از رفع اختلاف میانشان به امضا رساندند».

در این گزارش آمده است: «خطرناک‌ترین مسئله در این توافقنامه، تحمیل حاکمیت اسرائیل به مناطقی در کرانه باختری در اول ژوئیه (یازدهم تیر ماه) آتی است و این امر در چارچوب اجرای طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل و مسئله فلسطین در خارج از چارچوب قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است در حالی که طبق توافق این دو حزب اسرائیلی، قانون آپارتاید بی تغییر باقی مانده است».

بر اساس این گزارش وقتی «مایک پامپئو» تصمیم الحاق بخشی از خاک کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را به اسرائیل مربوط می‌داند این یعنی آمریکا به کابینه نتانیاهو و گانتز چراغ سبز نشان داده تا طبق توافق فیمابین خود به محضی که تیم مشترک آمریکایی-اسرائیلی نقشه‌هایی را ترسیم کنند که به اسرائیل فرصت اجرای یکجانبه معامله قرن را می‌دهد و در حالی که دنیا مشغول جنگ با کرونا است، ترتیبات مورد توافق برای آغاز حاکمیت اسرائیل بر اراضی کرانه باختری به اجرا درآید.

بنا به این گزارش «مایک پامپئو» ثابت کرد که تعیین اول ژوئیه در توافق شراکت برای تشکیل کابینه جدید اسرائیل میان دو حزب لیکود و ائتلاف آبی و سفید به عنوان موعد آغاز اجرای ترتیبات مربوط به الحاق اراضی کرانه باختری و حاکمیت اسرائیل بر مناطق صهیونیست نشین یک تصمیم فی‌البداهه نبوده است، بلکه بر اساس توافقی بوده است که از قبل میان تیم کاری مشترک آمریکا و اسرائیل بوده حاصل شده که مامور اجرا نقشه الحاق بخش‌هایی از خاک کرانه باختری است.

کمیته مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی از هشتم اسفند ماه گذشته اعلام کرد که کار ترسیم نقشه‌هایی مربوط به سرزمین‌هایی که در چارچوب اجرای معامله قرن به سرزمین‌های اشغالی ملحق می‌شود آغاز کرده است و تا قبل از ماه ژوئیه (تیر ماه) آماده می‌شود.

در این گزارش از موضع آمریکا که سیاست زورگویی و قوانین جنگل را مشروعیت می‌بخشد، انتقاد شده و آمده است: «در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا زورگویی رکن اصلی سیاست خارجه آمریکاست».

دراین گزارش به موج محکومیت جهانی درباره تصمیم اسرائیل به الحاق خاک کرانه باختری اشاره شده و آمده است: اتحادیه اروپا، سازمان ملل، روسیه و اکثر اعضای شورای امنیت مخالفت خود را با این برنامه‌ها اعلام و تاکید کردند که هیچ گونه تغییر یکجانبه برای نابودی مرز‌های ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها