مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد؛

نصب رمزینه در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد

حجت‌الاسلام‌ حسین معصومی گفت: در مزار پنج هزار و 64 شهید تدفین شده در بهشت رضای مشهد، رمزینه نصب می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ - 29April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در دیدار با حجت‌الاسلام «حسین مهدوی دامغانی» مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین و کاربردی ترین فرهنگ‌ها در افزایش همدلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: شهدا کسانی بودند که از لذت‌های دنیوی دست کشیدند و جان خود را فدای اعتلای اسلام کردند؛ بر همین اساس زندگینامه و وصیت‌نامه این عزیزان گنجی از درس‌ها و عبرت‌ها است که هر شهروندی باید با آن مانوس باشد.

این مسئول در ادامه سخنانش در خصوص نصب رمزینه در گلزار شهدای بهشت رضا گفت: در راستای شناخت شهدا، در مزار پنج هزار و 64 شهید تدفین شده در بهشت رضا مشهد، رمزینه نصب خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: رمزینه در حقیقت کدهایی هستند که از طریق گوشی اسکن می شوند و برای کاربر این امکان را فراهم می کند که به اطلاعات شهدا دسترسی پیدا کند.

معصومی افزود: در مرحله اول، زندگینامه، تصاویر و وصیت‌نامه شهدا با استفاده از فناوری کیوآر کد در مزار شهدا نصب خواهد شد و در مراحل بعد ممکن است اطلاعات بیشتری نیز افزوده شود.

این مسئول در پایان گفت: شهدایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای پرونده هستند و اطلاعات آنان در سامانه سجایا ثبت شده است، تبدیل به رمزینه می شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهردار مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهرداری مشهد رویکرد الکترونیک شدن را در پیش گرفته است ابراز داشت: نصب رمزینه بر مزار شهدا در تشویق آحاد مردم برای زیارت گلزار شهدا بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: به زودی انتقال داده‌های شهدا از اداره‌کل بنیاد شهید به سازمان فردوس‌ها انجام می‌شود که امیدواریم این طرح به شناخت شهیدان کمک کند.

این مسئول در پایان گفت: پشتیبانی از سرور کیوآر که امنیت محتوای اطلاعات را تضمین می کند به عهده سازمان فردوس‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار