ایران ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا را رد و در راستای زمینه سازی برای اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا بر دولت مادورو و ایجاد اخلال و دخالت در روابط تجاری ایران و ونزوئلا خواند.
کد خبر: ۳۹۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ - 01May 2020

ایران ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا را رد کردبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با رد ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا، اظهارات بیان شده را بی اساس و در جهت زمینه سازی برای اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا بر دولت ونزوئلا و ایجاد اخلال و دخالت در روابط تجاری بین دو کشور ایران و ونزوئلا ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: دولت آمریکا که در اجرای سیاست‌های خود در ونزوئلا از جمله تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و اخیرا تشکیل شورای انتقالی، به دلیل مقاومت دولت و مردم آن کشور با شکست مواجه شده با ایراد اینگونه اتهامات سعی دارد در برنامه دولت ونزوئلا برای بازسازی پالایشگاه‌های آن کشور و تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین که هم اکنون به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا با کمبود روبروست، مانع تراشی کند.

«الیوت آبرامز» مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا، روز پنجشنبه مدعی شد که ایران از جمله در هفته جاری مشغول اعزام هواپیما‌های بیشتر و بیشتری به این کشور بوده است.

وی گفت: حدس ما این است که آن‌ها برای این خدمات طلا دریافت می‌کنند. هواپیما‌هایی که از ایران وارد می‌شوند و تجهیزاتی برای صنعت نفت (ونزوئلا) می‌آورند، در ازای این تجهیزات طلا برمی‌گردانند.

از سوی دیگر، شبکه خبری بلومبرگ مدعی شد: دولت ونزوئلا این ماه ۹ تن طلا - معادل حدودا ۵۰۰ میلیون دلار - را در ازای خدمات ایران برای بازسازی پالایشگاه‌های این کشور با هواپیما به ایران ارسال کرده است.

علاوه بر این، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه با متهم کردن شرکت هواپیمایی ماهان به تحویل محموله‌های نامعلوم به دولت ونزوئلا خواستار متوقف شدن پرواز‌های این شرکت شد و گفت: «طی روز‌های گذشته، چندین هواپیمای متعلق به ماهان‌ایر کمک‌های نامعلومی برای دولت مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا ارسال کرده‌اند.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها