از سوی جهانگیری؛

آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور، آئین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۱۳۹۹ را برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرد.
کد خبر: ۳۹۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ - 02May 2020

آیین نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی ابلاغ شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۱۳۹۹ را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

با تصویب آئین نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۹، در جلسه سوم اردیبهشت ۱۳۹۹، شرکت‌های دولتی می‌توانند تا سقف ۶۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی خود که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، با رعایت قوانین و مقررات مربوط منتشر نمایند.

همچنین شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تأیید وزارت کشور می‌توانند تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

به منظور سرمایه گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو، به وزارتخانه‌های مذکور اجازه داده می‌شود از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال منتشر کنند و بازپرداخت اصل و سود این اوراق را توسط شرکتهای مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح‌های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو) تضمین کنند.

بنا بر این گزارش، دستورالعمل‌های موضوع این آئین نامه بطور مشترک توسط سازمان برنامه و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و دستگاه‌های اجرایی موظفند متناسب با آن اقدامات لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار