بروجردی:

امکانات لازم برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی از سایر کشورها وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون چندین هواپیما اتباع و دانشجویان ایرانی را به کشور بازگردانده‌اند، گفت: امکانات لازم برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی از سایر کشورها وجود دارد.
کد خبر: ۳۹۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ - 04May 2020

امکانات لازم برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی از سایر کشورها وجود داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت اتباع ایرانی در سایر کشورها و امکان بازگشت آن‌‎ها به کشور، اظهار داشت: شرایط برای اتباع ایرانی در دیگر کشورها با توجه به شیوع ویروس کرونا سخت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: همه کشورهای جهان دیدند که ایران با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، انسجام ملی، اتحاد و همکاری‌های گسترده نیروهای مسلح و مردم کاستی‌های موجود برای مقابله با کرونا را برطرف کردیم.

وی با بیان اینکه انسجام ملی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری منجر به رفع نیازها شد، افزود: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی نیروهای جهادی، در آستانه صادرات کیت‌های تشخیص موارد مبتلا به ویروس کرونا هستیم.

بروجردی ادامه داد: به لحاظ نیازهای بهداشتی با توجه به این بسیج گسترده مردمی و همکاری‌های متعدد ارگان‌های کشوری و اقدامات ارزشمند نیروهای مسلح و ستاد ویژه مقابله با کرونا و نیروهای زیرمجموعه وزرت بهداشت مانند پزشکان، پرستاران و بهداران که در خط مقدم مقابله با کرونا جانفشانی می‌کنند، توانسته‌اند کرونا را مدیریت کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان ایرانی شرایط سختی در سایر کشورها دارند و به دلایل مختلفی علاقمند به بازگشت هستند، گفت: به تدریج بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی در سایر کشورها در حال انجام است و تاکنون چندین هواپیما نیز آن‌ها را به ایران منتقل کرده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان، اتباع و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند برای بازگشت به کشور اتخاذ کنند، افزود: بعد از آن هواپیمایی که دانشجویان ایرانی را از ووهان چین به ایران آوردند، تاکنون از کشورهای دیگر نیز اتباع ایرانی به کشور بازگردانده شده‌اند.

بروجردی اظهار داشت: وزارت خارجه و ارگان‌های ذیربط مسئولیت‌هایی در زمینه بازگرداندن اتباع ایرانی به کشور برعهده دارند و این موضوع در حال انجام است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها